F.v. Mari Aldridge Øverland (Client Lead, RED dentsu X) og Christian Espeseth (Adm.Dir, RED dentsu X)

Byggmakker velger RED dentsu X

Byrået skal levere mediestrategi, mediekjøp, teknologi og innholdsproduksjon for byggevarekjeden.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Byggmakker har valgt RED dentsu X som sitt nye mediebyrå etter at byrået gikk seirende ut av en byråpitch, opplyses det om i en pressemelding.

Administrerende direktør i RED dentsu X, Christian Espeseth, er svært fornøyd med at Byggmakker nå har flyttet inn hos byrået.

– Byggmakker er en veldig spennende merkevare med store ambisjoner for vekst og ytterligere forsterkning av den digitale transformasjonen som pågår også i denne bransjen. Å få bidra i dette viktige arbeidet på tvers av alle våre fagområder fra innsikt til content og mediestrategi inspirerer teamet stort. Det er i kundeforhold som dette vår RED dentsu X metode virkelig får skinne, og vi kan sikre solid samhandling på alle deler av kundereisen. Vi er veldig glade for å ha fått denne tilliten Byggmakker har gitt oss, og gleder oss til tiden fremover, sier han i meldingen.

Byggmakker er i kraftig vekst, og med fjorårets oppkjøp av Carlsen Fritzøe sikret de seg ytterligere 25 nye varehus på Øst- og Sørlandet. Byrået skal levere mediestrategi, mediekjøp, teknologi og innholdsproduksjon for byggevarekjeden.

– Byggmakker er inne i en veldig spennende tid. Med oppkjøp, sammenslåing og et nytt konsept som hyller norsk håndverk. Da er det viktig at man finner et byrå som kan levere på hele kundereisen, fra overordnet strategi til teknologi og innholdsproduksjon. Dette var grunnen til at valget falt på RED dentsu X, forklarer markedsdirektør i Byggmakker, Marianne Bostrøm.

Med fjorårets oppkjøp teller nå byggevarekjeden 89 utsalg fra Stavanger i sør/vest til Kirkenes i nord.

I tillegg til dette er nettsalg et svært viktig satsingsområde fremover, opplyser markedsdirektøren.

– I disse tider med restriksjoner som endrer seg ukentlig har flere varehus måttet stenge iblant, da har det vært svært viktig for oss å snu markedsføringen til å fokusere på netthandel i de områdene som er stengt. Her har RED dentsu X laget gode automatiserte løsninger som sikrer at vi har kontroll på budskapene hos alle våre varehus til enhver tid.

Powered by Labrador CMS