Snudde millionunderskudd til overskudd på ett år
Det kreative merkevarebyrået NOSLEEPTILLBROOKLYN går fra røde til grønne tall i et stramt marked.
Regnskapet for 2024 viser et overskudd på 69.000 kroner, en markant forbedring fra underskuddet på fem millioner året før.
– Jeg er utrolig stolt av dette laget. Å snu et betydelig underskudd til overskudd i et tøft marked viser at strategien vår rundt «Reaching the unreachables» er riktig, sier daglig leder Cecilie Fosselie i en pressemelding.
Hun tok over roret høsten 2024, og har siden ledet byrået gjennom en snuoperasjon i en tid preget av nedbemanninger og underskudd i bransjen.
Byrået hadde driftsinntekter på 38,3 millioner kroner i 2024, og teller nå 19 årsverk. Lønnskostnadene ble redusert med over 2,6 millioner sammenlignet med året før. Ifølge regnskapet var det 24 ansatte i 2023.
Fosselie opplyser til KOM24 at nedgangen i bemanning i 2024 først og fremst skyldes naturlig avgang.
– Nei, det var noen i 2023, svarer hun på spørsmål om byrået har vært gjennom nedbemanning i året som har gått.
Ifølge Fosselie er byrået nå rustet for videre vekst – og på jakt etter flere folk.
– Det har vært noen krevende år for oss og bransjen, så uten å love vill vekst eller store utbyttefester mener vi at er vi rigget for dette landskapet. Nå skal vi ansette nok en digitalmarkedsfører, så gi et pling hvis du er ambisiøs og vil jobbe med flinke folk og spennende brands, sier hun.
NOSLEEPTILLBROOKLYN jobber på tvers av disipliner som merkevare- og sponsorstrategi, brand experience, reklame, digitale medier og design. De har kunder innen alt fra eiendom, energi og finans til fashion, transport og FMCG.
Rett før sommeren fikk byrået inn flere nye oppdrag, både fra norske og internasjonale kunder. Det bidrar til økt optimisme inn i 2025.
– Vi vinner kunder gjennom gode cases. De beste resultatene kommer når vi får utfordre strategisk og kreativt. Vi er ikke veldig synlige, men ofte har kundene sett hva vi har gjort for andre, sier Fosselie.
Hun trekker særlig fram suksessen under European Sponsorship Awards tidligere i år, der byrået sammen med Gjensidige og Palmesus tok hjem hele fem gull, ett sølv og Grand Prix.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no