Cecilie på hytta.
Cecilie på hytta til svigers.

SOMMERPRATEN:

Cecilie skapte sitt beste sommerminne i år: – Jeg giftet meg med drømmemannen!

Det har mildt sagt vært en god start på sommeren for Cecilie.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Cecilie Stenbakk Alstad, senior kommunikasjonsrådgiver i Lånekassen, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Jeg skal til København og Nordsjælland, på svigers sin hytte på Herføl, nyte verdens beste Oslo og muligens en tur til Hedmarken. Både byliv og sjøliv, blir det bedre? Nei.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Det er fra juni i år, da jeg giftet meg med drømmemannen! For en kickstart på sommeren. De siste årene har jeg også fått utrolig mange fine sommerminner fra Herføl.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Det er lite som slår en softis med half’n’half jordbær- og sjokoladestrøssel på Skjærhalden en varm sommerdag. Mmm. 

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden. 

– Å, her tenkte jeg umiddelbart på to navn – en nåværende og en tidligere kollega: Karianne Nygård i Lånekassen er den aller dyktigste jeg vet om innen design og visuell kommunikasjon, i tillegg til at hun er en sjelden strateg. Jeg lærer noe av henne hver eneste dag.

– Gitte Gilberg Sethereng i Iteo er en multikunstner, og har en helt egen evne til å finne og fortelle de gode historiene. Selv jobber jeg best under press, mens Gitte jobber best hele døgnet. Skulle gjerne hatt litt av den spinnville driven hennes – det blir mye bra kommunikasjon ut av den!

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Jeg synes kampanjen Atyp nettopp har laget for Barne- og familieetaten er helt nydelig. Den handler om å finne sammen i utenforskapet, og formidler tydelig at skeive fosterforeldre både trengs og er ønsket. Så enkelt, men så kraftfull kan det altså gjøres. 

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Skriv og snakk klart, alltid. Omfavn kolleger som tar seg tid til å gi deg faglige innspill. Ikke vær redd for å gjøre feil. Prøv deg på litt modig kommunikasjon. Og husk at dumme ideer ofte blir grunnlaget for de skikkelig gode!

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Jeg liker å ha livet mitt i vater (elsker drama på TV, da!), og går derfor for Skal vi danse. Må bare bli kjendis først. Blunk, blunk. 

Powered by Labrador CMS