Lars og hund i bademodus.

SOMMERPRATEN:

Lars skal ta med sin venezuelanske svigermor på norgesferie

Øst-, Vest- og Sørlandet står på reiseplanen.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Lars Barreto Dønvold-Myhre, kommunikasjonsrådgiver ved Byrådslederens kontor i Oslo kommune, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– I sommer skal jeg være med familien min i Vestfold, på Coldplay konsert i Gøteborg, og vi får besøk fra svigermor fra Venezuela som vi skal ta med på en liten norgestur. Besøk til restauranten Under i Lindesnes og tog til Bergen står blant annet på programmet. Også må vi jo vise fram hvor fantastisk det er med Oslosommer!

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Sommeren 2014 var knall. Jeg hadde akkurat gått ut av videregående, skulle flytte til Barcelona og det var strålende sol hver dag. Ukene bestod av ekstrajobb på Rimi, båtturer i fjorden, soling på svaberg, VM i Brasil på TV og lange netter. Den sommeren var preget av en bekymringsløshet og entusiasme for framtida som jeg tviler på at jeg kommer til å oppleve igjen *sukk*. 

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Jeg har en tendens til å velge den største (og dyreste) isen, så Lion er kanskje favoritten. Men som barn var det Lollipop for alle penga.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– SoMe-ansvarlig i Norsk Folkehjelp, Hilda Klaveness, er en av de mest kreative og dyktige menneskene jeg har jobbet med. Hen er virkelig et stjerneskudd, og helt sentral for at flere blir kjent med organisasjonens arbeid. Også må jeg nevne min kollega Caroline Bremer ved byrådslederens kontor. I tillegg til å jobbe beinhardt og levere brilliant på alt hun gjør, så har hun sørget for at jeg har fått den grundigste innføringen og beste oppstarten i ny jobb.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Jeg nødt til å trekke fram min tidligere arbeidsplass Norsk Folkehjelps 1.mai-aksjon med tema «På lag med folk i krig og kriser». På elegant vis klarte organisasjonen å bringe arbeidet i felt til oss her hjemme, blant annet via noe så enkelt som appeller rett inn i kamera, filmet med telefon.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Dette er et vanskelig spørsmål. Jeg er fortsatt relativt ung og såpass ny i kommunikasjonsbransjen at jeg tviler på at jeg har «lykkes» helt enda. Men min motivasjon for å jobbe som kommunikasjonsrådgiver er at jeg må ha tro på jobben, prosjektet og visjonen. Jobben må vekke et engasjement. En oppbyggende og god sjef er også helt grunnleggende på veien for å «lykkes» i bransjen, og det er jeg så heldig at jeg har!

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Skal vi danse! Jeg har drevet med dans for moro skyld i flere år, men det ville vært skikkelig gøy å lære av profesjonelle (og veldig gøy med kostymene). 

Powered by Labrador CMS