Dette møter reisende på Lillestrøm stasjon: – Vil stadfeste at det er originalen
Kikkoman Norge og WAL dyrker soyasaus-flasken i ny kampanje.
– Dette er en del av en større satsing, og det vil skje mer utover høsten. Fremover skal vi på nye måter skal stadfeste at Kikkoman er originalen, sier rådgiver i WAL, Christian Bernt, til KOM24.
Ved Lillestrøm stasjon står nå en flaske med Kikkomans soyasaus utstilt i glass. Flaskens ikoniske utseende står i sentrum.
Fire kreatører i WAL har jobbet med kampanjen, på vegne av Kikkoman.
– Kikkoman står fjellstøtt i Norge. Men konkurransen om kundene tilspisses, og en del av jobben er å sikre relevans og «top of mind» også fremover.
Bernt anslår at ni av ti nordmenn har kjennskap til soyasaus-flasken. De vil ikke gjøre det samme igjen, men kampanjene framover vil fortsette å spille på flaskens utseende.
De har allerede fått en del oppmerksomhet. Kikkoman ble snakket om på NRK P1 i går, og har blitt omtalt i andre redaksjonelle medier.