Wolts nye høstkampanje er gjort inhouse og kostet dem småpenger.
Wolts nye høstkampanje er gjort inhouse og kostet dem småpenger.

Wolt bruker egne ansatte i høstkampanje

Brukte mindre enn 2000 kroner på produksjonen.

Publisert

Levereringstjenesten Wolt satser hardt på studenter i sin nye back-to-school-kampanje. Og modellene er alle ansatte ved selskapets kontor i Oslo. 

Kampanjen er 100 prosent in-house.

Det melder Wolt i en pressemelding, tirsdag.

– Det er en litt slitt klisjé at våre ansatte er vår viktigste ressurs, men i Wolt er det helt sant. Jeg er så utrolig stolt av hele teamet som har stått bak og stilt opp og laget denne herlige kampanjen helt uten byråbistand, sier Elisabeth Stenersen, daglig leder i Wolt Norge i pressemeldingen.

Hun mener at selv om de er en del av et globalt konsern, er startup-mentaliteten fremdeles sterk i selskapet, noe som blant annet gir seg utslag i kampanjer som denne

Annonsekampanjen kjører programmatisk i digitale kanaler, i sosiale medier og out-of-home. I tillegg til boards i Oslo, Bergen og Stavanger, dukker Wolts sultne ansatte også opp på Oslo-trikkene. 

Wolt melder i pressemeldingen at de eneste direkte kostnadene forbundet med produksjon av kampanjen var 1900 kroner til leie av fotostudio, samt hamburgere, pizza og annen mat som ble brukt i bildene. Dette ble for det meste også spist opp av teamet etter fotoshooten.

- Dette har vært skikkelig dugnadsarbeid. I tillegg til de som har jobbet direkte med kampanjen, har vi involvert en haug av våre andre kolleger til å hjelpe til med å velge ut bilder, komme med idéer og lese korrektur. Dette er et skikkelig gøyalt team-arbeid, sier Marianne Lund, marketing manager i Wolt Norge i pressemeldingen.

Wolt ble lansert i Norge i 2018 og er nå tilgjengelig på mer enn 20 steder i Norge.

Powered by Labrador CMS