Lars Hvinden skifter ut Discovery med Schibsted.

Lars Hvinden skifter jobb – Får nøkkelrolle i Schibsted

Forlater Discovery og Dplay.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– Jeg gleder meg skikkelig til å jobbe i en salgsorganisasjon med så mange sterke merkevarer. Schibsted har en enorm verktøykasse og produktportefølje for annonsører. I tillegg sitter vi på utrolig mye kompetanse innenfor innovasjon og innsikt.

Det sier Lars Hvinden i en pressemelding fra Schibsted.

– Vi skal være best

Hvinden går inn i rollen som Head of Agency & Programmatic Development i Schibsted.

Han kommer fra Discovery, hvor han som digital salgssjef har hatt ansvaret for å bygge opp reklamesalget for strømmetjenesten Dplay. Han har også tidligere erfaring fra Aller Media, hvor han var med på å starte og bygge opp deres programmatiske avdeling. I tillegg har han drevet sitt eget Adtech-konsulentselskap, Hvinden Consulting, i New York.

– Min ambisjon er å sikre at vi fortsetter å være den beste samarbeidspartneren for mediebyråene og tradingdeskene. Vi er størst, og vi skal også være best, sier han i pressemeldingen.

LES OGSÅ: Rekordår for Schibsted Partnerstudio – nå ansetter innholdsbyrået ti hoder til

– Viktig nøkkelrolle

I den nye rollen får Hvinden ansvaret for å utvikle Schibsteds samarbeid med medie- og reklamebyråene, i tillegg til å forme det programmatiske verdiforslaget for kundene. Norgessjef i Schibsted Marketing Services, Christian Haneborg, er svært fornøyd med rekrutteringen.

– Jeg er veldig glad for at vi har fått Lars med på laget. Som Head of Agency & Programmatic Development har han en viktig nøkkelrolle i vår salgsorganisasjon, hvor han skal lede et område som er under rivende utvikling. Lars har en sterk faglig kompetanse og forretningsteft, og er i tillegg en utrolig positiv og engasjert mann, sier Haneborg.

LES OGSÅ: Schibsted Partnerstudio gir bort julaften til disse tre organisasjonene

Powered by Labrador CMS