Ny undersøkelse: Flere norske toppledere vil drive merkevarebygging Men de vil ikke høre på forskningen.
– «Lykke til» er vel egentlig det jeg vil si til dere i salen Christer Ljones leverte både optimisme og pessimisme fra scenen på Mediedagen.
Kornelia Minsaas går til Lendo Etter flere år som profilert spareprofil, formidler og rådgiver går Kornelia Minsaas (29) til en ny rolle som spareøkonom i Lendo, som er del av Schibsted Marketplaces.
GK skulle få folk til å flytte nordover – så mange var faktisk interessert Sluttrapporten etter Geelmuyden Kieses kampanje for å få folk til å flytte nordover er klar.
Utfordret mediebyråene: – Tar ikke ansvar i det hele tatt Valgkampen i USA gjør nok en gang desinformasjon til et aktuelt tema, også i Norge.
Max Social gikk fra tap til millionoverskudd på ett år Profilbyrået snur minus til pluss. TikTok-satsing og produktlanseringer ga rekordinntekter i 2023.
Bekymret for annonse-tallene: – På tide at annonsørene backer opp ordene sine Norske aviser taper annonse-kampen mot globale aktører. Dette sier mediene selv om utviklingen.
Espen Sundve blir Schibsted Media-sjefens rådgiver Espen Sundve begynte i Schibsted som «summer intern» i 2006. Nå kommer han tilbake til Schibsted Media og jobben som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.
Navneforvirring etter Schibsted-splitten Schibsted-splittelsen har skapt stor forvirring – både i mediene og i selskapene selv.
Dette er Schibsteds oppskrift på en vellykket kampanje Delte vinneroppskriften på konferanse i Bergen.
Kristin Moen får ny rolle i Schibsted Den tidligere lederen av Mediebyråforeningen blir CSO for Advertising & Recommerce i Schibsted Marketplaces.
Har tapt 100 millioner kroner på podkast-satsing på tre år Driftsinntektene øker, men det gjør også underskuddet for Schibsteds podkast-satsing.
Annonsering i podkast: Dette grepet kan holde på lytterne Cornelia Bull er overbevist om at podkast egner seg svært godt for annonsering. Men da må flere ting gjøres riktig.
Topplederne om krisene de har håndtert: – Det gjør vi aldri igjen Avtroppende Schibsted-sjef Kristin Skogen Lund forteller om hvordan pandemien endret kommunikasjonen i selskapet. Og Innovasjon Norge-sjefen deler en PR-flause han aldri vil gjenta.
Fjordkraft og Apriil kastet seg rundt for få med markedsføringsstuntet da konkurrenten ble kjøpt opp Fjordkraft med stunt da konkurrenten ble kjøpt opp.