Bauer Media Outdoor vant Kanalbattle 2025 Etter ti intense picher på Colosseum var det Bauer Media Outdoor som stakk av med seieren.
Mediene bommer på én spesiell annonse-målgruppe: – Det er riktig analyse Schibsted og Amedia erkjenner at de kommer til kort i kampen om annonsekronene. Neste år kan Meta, Snap, Google og TikTok håve inn 14,5 milliarder kroner fra norske annonsører.
Wolt nådde ikke fram med budskapet sitt i pressen. Da valgte de å betale Wolt har vært gjenstand for kritikk i flere saker i mediene den siste tiden. PR-sjef Christian Kamhaug sier de ikke får nok oppmerksomhet når de svarer på beskyldningene, og har nå valgt å betale for en episode av podkasten «Forklart».
Redaktører om trekking av reklamefilm: – Dette var nok ikke intensjonen Deler av bransjekampanje trukket grunnet voldsdom: – Vi har måttet trekke i nødbremsen av og til vi og, så vi får være greie med de som har gjort en feil, sier BT-sjefen.
Rosser står bak når 17 hjelpeorganisasjoner går sammen i ny kampanje Etter at USA tidligere i år kuttet store deler av bistanden gjennom USAID, har norske hjelpeorganisasjoner nå gått sammen om den største felles kampanjen på mange år.
Partnerstudio lanserer nytt spill på VG – DNB er første kunde ut Spillet er en helkommersiell, norsk variant av den populære ordsuppen, kjent fra blant annet New York Times.
Schibsted legger ned Influenser-plattform: 16 mister jobben Styret i Inzpire.me har besluttet å avvikle teknologiselskapet, som siden 2017 har utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influensermarkedsføring.
Norske mediehus innfører felles standard for videoannonser Vurderer utvidelse til andre annonseformater.
Julia Geitvik blir ny kommersiell direktør i VG Som ny kommersiell direktør får Julia Geitvik en sentral rolle i å sikre inntektene som skal bære VGs journalistikk i årene som kommer.
– Kanskje Nordens mest spennende jobb for tiden Kristine Eia Kirkholm skal være med og bygge Vend opp fra ingenting til å bli en sterk aktør. Arbeidet er i full gang.
Jane Throndsen slutter i Schibsted Etter 13 år i konsernet forlater Jane Throndsen Schibsted. Nå venter nye utfordringer utenfor mediehusgiganten.
Schibsted slår sammen kommunikasjon og samfunnskontakt Schibsted samler nå arbeidet med samfunnskontakt og kommunikasjon i et nytt felles team. Petra Wikström får det overordnede ansvaret i rollen som Director of Public Policy and Communication.
Disse deltar i «8 minutes of Change» Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO) inviterer til «8 Minutes» 14. mai. Tretten deltakere får hver åtte minutter til å dele sitt syn på endring – personlig, profesjonelt eller samfunnsmessig.
Surfs vokser videre – henter to nye fra Apriil og Schibsted – Bedriftene banker like mye på hos oss nå, som vi banker på døren hos dem.
Kunder slår alarm: – Frykter monopol og høyere priser Store aktører som Oslo kommune, Bane NOR og Forsvaret advarer Konkurransetilsynet: – Konkurransen forsvinner, og prisene vil øke. Nå vurderes fusjonen som kan endre hele markedet for medieovervåkning.
Retrievers fusjon med Infomedia kan kollapse Konkurransetilsynet mener det er rimelig grunn til å anta at sammenslåingen av medieovervåkingsselskapene kan føre til en «betydelig svekkelse av konkurransen».
Schibsted måtte stenge utlysningen – employer branding-kampanje ga 520 søkere Jakten på nye ansatte startet på et krevende tidspunkt – midt i sommerferien, når jobbskifte sjelden står øverst på agendaen. Likevel strømmet søknadene inn, og Schibsted måtte stenge utlysningen tidligere enn planlagt.