Max Social gikk fra tap til millionoverskudd på ett år Profilbyrået snur minus til pluss. TikTok-satsing og produktlanseringer ga rekordinntekter i 2023.
Bekymret for annonse-tallene: – På tide at annonsørene backer opp ordene sine Norske aviser taper annonse-kampen mot globale aktører. Dette sier mediene selv om utviklingen.
Espen Sundve blir Schibsted Media-sjefens rådgiver Espen Sundve begynte i Schibsted som «summer intern» i 2006. Nå kommer han tilbake til Schibsted Media og jobben som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.
Navneforvirring etter Schibsted-splitten Schibsted-splittelsen har skapt stor forvirring – både i mediene og i selskapene selv.
Dette er Schibsteds oppskrift på en vellykket kampanje Delte vinneroppskriften på konferanse i Bergen.
Kristin Moen får ny rolle i Schibsted Den tidligere lederen av Mediebyråforeningen blir CSO for Advertising & Recommerce i Schibsted Marketplaces.
Har tapt 100 millioner kroner på podkast-satsing på tre år Driftsinntektene øker, men det gjør også underskuddet for Schibsteds podkast-satsing.
Annonsering i podkast: Dette grepet kan holde på lytterne Cornelia Bull er overbevist om at podkast egner seg svært godt for annonsering. Men da må flere ting gjøres riktig.
Topplederne om krisene de har håndtert: – Det gjør vi aldri igjen Avtroppende Schibsted-sjef Kristin Skogen Lund forteller om hvordan pandemien endret kommunikasjonen i selskapet. Og Innovasjon Norge-sjefen deler en PR-flause han aldri vil gjenta.
Fjordkraft og Apriil kastet seg rundt for få med markedsføringsstuntet da konkurrenten ble kjøpt opp Fjordkraft med stunt da konkurrenten ble kjøpt opp.
Disse talentene deltar i Schibsteds nye talentprogram Talentprogrammet er skreddersydd og består av 12 «up-and-coming» talenter på tvers av mediebyråene.
Max Social-sjefen om Bernt Hulsker-saken: – Krasjkurs i krisehåndtering – Jeg har ikke barn selv, men av og til føles det som om jeg har 40 stykker.
Oda ble årets markedsfører Onsdag kåret MFO hvem som er den beste markedsføreren. Oda stakk av med prisen.
Duoen fra TRY Reklame skal representere Norge i Young Lions Digital Mathias Sandvik og Hallvard Vaaland skal representere Norge i Cannes i juni.
Disse seks kjemper om å bli «Årets Markedsfører» Vinneren stikker av med én million i annonsekroner hos Schibsted.