Pinlig LinkedIn-tabbe fikset etter KOM24-sak
LinkedIn-tabben har vært der i flere år, men ingen har gjort noe med det. Etter at KOM24 omtalte feilen ble den rettet i all stillhet.
Tirsdag 9. september skrev KOM24 om en pinlig skrivefeil på LinkedIn.
I seksjonen der det står hvor lenge en profil har vært på plattformen, stod det «Ble me» og deretter måned og år.
Bokstaven «d» manglet altså, og ble beskrevet at Christine Kalvert som barnslig.
– Det minner meg mest om «BlimE-dansen», som jo er veldig fin, sa hun da.
Meri Wiik på sin side sa hun elsket skrivefeilen fordi gjorde LinkedIn mer menneskelig.
– Og nettopp fikk meg til å tenke «aaaaaw» i stedet for absolutt ingenting.
KOM24 har forsøkt å få fatt i LinkedIn for å spørre dem om tabben på nettverket som har 1,5 millioner norske brukere, men de ville ikke svare på våre spørsmål før vi publiserte vår første sak.
Men plutselig, noen dager etter publisering var feilen rettet. I all stillhet.
Nå står det plutselig «Ble med».
En ny e-post ble sendt til LinkedIn, denne gangen med spørsmål om de hadde noen planer om å svare på de første spørsmålene våre.
Da fikk vi beskjed om å sitere en talsperson fra LinkedIn på følgende:
– Vi kan bekrefte at feilen er rettet, skriver vedkommende.
– Ja, det kan jeg se. Vil du svare på spørsmålene mine?
– Takk for enda en e-post. Det er ingenting vi ønsker å legge til i det forrige svaret vårt.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no