Hubify legger ned LinkedIn-festivalen Attention
Ett år etter at Hubify lanserte LinkedIn-festivalen Attention med brask og bram, er konseptet lagt på is.
– Vi kommer nok ikke til å kjøre Attention i den form og farge som det ble gjort. Det blir mer naturlig å knytte arrangementene tettere til Narify, sier daglig leder Kjetil Hundhammer til KOM24.
Da Fredrik Fornes lanserte Narify og Attention-festivalen i januar i fjor, ble det omtalt som en «verdensnyhet». Målet var å skape Norges eneste rendyrkede LinkedIn-konferanse, med stopp i Oslo, Harstad og Bergen.
– Attention-festivalen måtte avlyses i Nord-Norge og Bergen, og vi gikk én million i minus, forteller Hundhammer.
Brudd og ny konkurranse
Fornes trakk seg både som daglig leder i Narify og fra hele festivalprogrammet, med henvisning til «grunnleggende verdiforskjeller» mellom ham og resten av ledelsen i Hubify.
– Jeg var med på å lansere Norges første LinkedIn-konferanse i 2022, og hadde en plan om å gjøre noe også i fjor. Men da jeg gikk ut av Hubify, ble jeg ikke involvert videre, sa han til KOM24.
I januar i år lanserte Fornes sin egen LinkedIn-konferanse, Linkiaden – og utfordret dermed sin tidligere arbeidsgiver. Da KOM24 tok kontakt, ønsket ikke Hundhammer å kommentere nyheten, men slo fast at Attention skulle leve videre som årlig arrangement.
Nå, et halvt år senere, er kursen snudd.
Går for mindre, faglige eventer
– Vi vil heller kjøre flere, men mindre arrangementer med faglig fokus. Det blir en type masterclass-modell, som den vi hadde med Richard van der Blom i mai, sier Hundhammer.
De nye arrangementene vil skje i regi av Narify, Hubifys datterselskap, som utvikler verktøy for innhold og teamarbeid på LinkedIn. Hundhammer sier det er viktig at eventene nå henger tett sammen med den kommersielle satsingen.
– Det gir mer verdi for oss og for deltakerne å koble eventene tettere opp mot Narify og den plattformen vi bygger. Det er mange som satser på influenser-underholdning – vi vil ha faglig substans, sier han og avslutter:
– Vi gjør det vi mener gir mest verdi for oss og kundene våre. Nå fokuserer vi på Narify og det vi bygger der.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no