CIAs nye logo og profil har fått mange tilbakemeldinger i sosiale medier.

CIAs nye logo latterliggjøres i sosiale medier: – Hysterisk

– Det motsatte av det som forventes av en statlig institusjon.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

Nylig lanserte amerikanske Central Intelligence Agency - best kjent som CIA - nye nettsider og ny logo. Dette har fått oppmerksomhet i sosiale medier.

Denne saken er også omtalt av svenske Resumé, som skrivet at CIA i mange år har hatt et image-problem, da mange har oppfattet organisasjonen som «hvit, gutteaktig og eksklusiv».

Nå har organisasjonen fått en mer moderne identitet som blant annet skal ta sikte på å øke mangfoldet. Det betyr en ny «trendy» logo, en nettside som ikke bare viser frem hvite mennesker og annerledes font.

Det mennesker i sosiale medier reagerer på er at et slikt design og en slik logo, ikke står helt i stil med organisasjonen.

Zachary Roif, kreativ direktør i reklamebyrået R / GA, uttaler følgende til Adweek:

- Det er en hysterisk idé at denne typen institusjoner skal gjøres om til et forbrukermerke for «millennials» eller et reklamebyrå. De har valgt et smertefult vanlig, trendy visuelt språk, som er det motsatte av det som forventes av en statlig institusjon.

Powered by Labrador CMS