Fra venstre: Adina Broady Aasebø, Henriette Danckert-Gram, Kristian Dalen, Berit Wattne, Madeleine Røsnes, Caroline Korsvoll, Gjermund Glesnes og Isabelle Gresvig.

Cloud Media smiler - har fått nye kunder og positiv resultatutvikling

– Siden august har vi jobbet målrettet og med klokketro på at veien vi har valgt, er riktig.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

På fem måneder har Cloud Media «snudd selskapet«, fått et nytt kundetilfang og har en positiv resultatutvikling, opplyses det om i en pressemelding.

– Det å ta en tydelig posisjon som et contentbyrå med sterkt fokus på innsikt, har gitt resultater, både for våre kunder og for oss som byrå, sier daglig leder, Berit Wattne i Cloud Media i meldingen.

Hun forteller at da Norge stengte ned i mars, benyttet de anledningen til å ta det de kaller en «strategisk time-out».

Denne sommeren kom Egmont Publishing på banen og sikret seg 50 prosent av aksjene i selskapet. Da kunne Wattne kalle de permitterte tilbake på jobb.

– Tidligere hadde vi noen få, store kunder, og vi ble sterkt påvirket av korona-situasjonen. Siden august har vi jobbet målrettet og med klokketro på at veien vi har valgt, er riktig. På et snaut halvår har vi snudd selskapet, fått et nytt kundetilfang og fått en positiv resultatutvikling hver måned, sier hun.

Leder for innovasjon og innsikt i Cloud Media, Adina Broady Aasebö, har det siste året brukt mye tid på å intervjue ledere og bedrifter som har opplevd korona-pandemien som utfordrende.

– Jeg registrerer at behovet for god innsikt er større enn noen gang. Stadig flere bedrifter ønsker å forstå sine egne kunder, men også sitt eget produkt og sin egen posisjon. Mange har tilgang til mer data, men gir disse dataene de rette svarene? Vi opplever at flere av kundene våre ønsker å grave dypere og finne nye svar for så å ha en så treffsikker og relevant kommunikasjon som mulig, sier Broady Aasebö.

Powered by Labrador CMS