Hilde Hummelvold Jentoft (midten), leder for egne merkevarer og design i REMA 1000, sammen med teamet fra designbyrået Everland under prisutdelingen i Vertex Awards.

Tre internasjonale designpriser til REMA 1000

REMA 1000 og designbyrået Everland henter hjem to gull og én sølv i den internasjonale konkurransen Vertex Awards.

Publisert

Prisene er en internasjonal anerkjennelse av dagligvarekjedens satsing på godt design og tydelig kommunikasjon i butikk. 

Ansatte ved REMA 1000 Holt Vestvollen feirer designprisene sammen med Kjøpmann Edda Bidtnes.

– Det handler ikke bare om hvordan produktene ser ut, men om hvordan de fungerer i folks hverdag, sier Hilde Hummelvold Jentoft, leder for egne merkevarer og design i REMA 1000. 

Produktene som vant designpris.

Vertex Awards vurderer design innen egne merkevarer fra hele verden. I år gikk tre priser til REMA 1000:

  • Gull for dessertserien Vår Beste

  • Gull for de asiatiske smakskitene i R-serien

  • Sølv for den nye bleieserien

Designarbeidet er gjort i samarbeid med det danske byrået Everland, som har jobbet tett med REMA 1000s EMV-, innkjøps- og designavdeling.

– Godt design gjør det enklere å finne fram, kjenne seg igjen – og velge kvalitet til lav pris, sier Jentoft.

R-serien, som ble lansert i 2022, er allerede blant Norges mest gjenkjente EMV-merkevarer. Ifølge tall fra REMA 1000 har serien en merkevarekjennskap på 81 prosent. Den finnes både i REMA 1000 og i kioskkjedene Narvesen og 7-Eleven.

– Å bli lagt merke til internasjonalt er en stor anerkjennelse. Dette er resultatet av godt samarbeid på tvers – og et bevis på at vi også lykkes med å gjøre det enklere for kundene våre i en travel hverdag, avslutter Jentoft. 

Powered by Labrador CMS