Vraker «Æ»: Slik skal de kommunisere endringene Rema 1000 har bestemt seg for å bytte navn på appen og innføre nytt kundeprogram. Det innebærer en omfattende kommunikasjonsjobb.
Ekspert om Rema 1000s vraking av «Æ»: – De tar en risiko Matvarekjeden valgte å omdøpe appen sin, og storsatsingen «Æ» er derfor historie.
Avviser at de har gått konkurs Mikael Sivertsen sier at ryktene om deres død er betydelig overdrevet og varsler nå et comeback i sosiale medier.
Ny undersøkelse: Flere norske toppledere vil drive merkevarebygging Men de vil ikke høre på forskningen.
Rema-Reitan fikk knallhard bærekraftskritikk – Dette svarte han Ole Robert Reitan tror strengere føringer fra politikerne kan hjelpe matvarekjedene til å ta bedre valg.
Slik skal REMA 1000 vinne over unge med TikTok På TikTok tar REMA 1000 sjansen på humor og sprell - kundeservicen har fått frie tøyler til å svare med glimt i øyet.
Ekspert: Dette blir Braathens utfordring på sponsormarkedet nå Lucas Braathen skal heretter konkurrere for Brasil, og er i full gang med å finne nye sponsorer.
Reklamekrig om kassalappen Conta hiver seg inn i reklamestriden som for tiden pågår mellom Coop og Rema 1000.
Milliardærene i reklamebyråkamp: – Litt bikkjeslagsmål er helt greit Rema 1000 jakter nytt reklamebyrå.
Priskrigen er i gang: – Matvarekjedene bruker altfor mye penger på reklame Dyrtid og priskrig på matvarer gjør kundene mer oppmerksomme på dagligvarebutikkenes markedsføring, mener eksperter.
Julereklamer vi aldri glemmer – Noen gir en liten tåre i øyekroken og klump i halsen, mens andre gir gåsehud. Noen er mer klisjéfylte, men ikke mer enn det er rom for i desember, sier kreatør Marcus Mossberg.
Kuttet momsen – solgte 500 tonn mer fisk Da Kiwi innførte «momskutt» på fisk denne høsten, kastet Rema 1000 og Coop Extra seg med. Resultatet? Nordmenn valgte fisk til middag.
Abonnement-løsning på Meta: Dette kan det bety for annonsørene Meta har luftet forslaget om å innføre en abonnementsavgift på sine plattformer. Hvordan vil det påvirke annonsører?
Se filmene her: Disse TV-reklamene glemmer vi aldri «Doffen har daua», «dumme ku!» og «schmaker godt!». Noen reklamer huskes, selv om de ikke lenger er å se på skjermen.
Disse kan vinne årets sponsor- og eventpriser I april deler Sponsor- og eventforeningen ut tolv priser i tillegg til «Årets Samfunnsengasjement» og «Årets Bransjepris».