Daniel Aagaard og Mihai Dumitrescu i Bauer Media Outdoor tok årets seier.

Bauer Media Outdoor vant Kanalbattle 2025

Etter ti intense picher på Colosseum var det Bauer Media Outdoor som stakk av med seieren.

Publisert Sist oppdatert
Marius Thorkildsen var konferansier for tredje år på rad.

(Colosseum kino, Oslo): Onsdag 29. oktober ble det klart at det er Bauer Media Outdoor som stikker av med seieren i årets Kanalbattle, arrangert av Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO).

På scenen fikk ti mediekanaler ti minutter hver til å løse en konkret brief fra den fiktive merkevaren MFOrsikring, som skal lansere fire nye forsikringsprodukter i starten av 2026.

Årets fagjury:

  • Marianne Solheim, Markedssjef, Storebrand.
  • Anders Muurman Holm, Kreativ leder, Morgenstern.
  • Camille Gåre, daglig leder,  Mediebyråforeningen.
  • Per Eik Forgaard, Head of Digital Sales & Engagement Private Banking, Nordea. 
  • Max Næss, Executive Strategy Director, Wavemaker.

Kanalene som deltok i årets battle var: Aller Media, Acast, Amedia, TV 2, Schibsted, Snapchat, Media Direct Norway, Bauer Media Outdoor, Viaplay Group/P4 og TikTok.

Andreplassen gikk til Snapchat, mens Viaplay Group/P4 tok tredjeplassen.

Hanna Sandström og Sofia Allstrid fra Schibsted under Kanalbattle 2025.
Martin Wenstad Janssen fra Snapchat.
Gunnar Holm-Lintermann fra Media Direct Norway.
Gunnar Holm-Lintermann i Media Direct Norway.
Frida Fjeldsbø Lundberg og Markus Pettersen fra Amedia.
Anders Eriksen, Radiorådgiver i Viaplay Group/P4 under Kanalbattle 2025.
Ørnulf Bjørn (KAM) fra Aller Media.
Martine Westvik, strategisk konsernkundeansvarlig i Aller Media.
Stian Rogert Kristiansen og Anniken Aarvik fra TikTok.
Anna Liv Feght, kundeansvarlig i TV 2.
Lars Nyborg Mongstad, digital byråansvarlig i TV 2.
TikTok inviterte med seg Gaute Ormåsen på scenen.
Daniel Aagaard (KAM) i Bauer Media Outdoor under Kanalbattle 2025.
Mihai Dumitrescu, Senior media analyst i Bauer Media Outdoor.
Haakon Gedde-Dahl, Client partner i Snapchat.

Fjorårets vinner var Schibsted, representert av strategisk kundesjef Irma Jacobsen.

Konkurransen ble avgjort etter en kombinasjon av publikumsstemmer fra salen og fra seere hjemme, samt vurderinger fra en fagjury.

Aldri har så mange fra bransjen vært samlet på én gang, ifølge arrangøren.

Daniel Aagaard, Ida Cecilie Wille og Mihai Dumitrescu etter at Bauer Media Outdoor gikk til topps i Kanalbattle 2025.

– Jeg er veldig stolt. Vi har aldri klart å samle så mange fra bransjen på én gang før. Rundt 1200 deltakere fra hele Norge – det gjør Kanalbattle til ett av de største bransjearrangementene i landet, sier Ida Cecilie Wille, daglig leder i Markedsføringsforeningen i Oslo.

– Det var en imponerende leveranse fra samtlige ti kanaler, legger hun til.

Briefen fra MFOrsikring tok utgangspunkt i samfunnstrender som klimaendringer, digital sårbarhet og nye familiestrukturer, og utfordret kanalene til å skape kampanjer for disse fire forsikringene:

• Cancelled – Omdømme- og nettforsikring

• KlimaNoia – Forsikring mot ekstremvær

• Kjærlighet er mer enn forelskelse – Forlovelses- og bryllupsforsikring

• Jeg orker ikke mer! – Familieavlastningsforsikring

Powered by Labrador CMS