Bauer Media Outdoor vant Kanalbattle 2025
Etter ti intense picher på Colosseum var det Bauer Media Outdoor som stakk av med seieren.
(Colosseum kino, Oslo): Onsdag 29. oktober ble det klart at det er Bauer Media Outdoor som stikker av med seieren i årets Kanalbattle, arrangert av Markedsføringsforeningen i Oslo (MFO).
På scenen fikk ti mediekanaler ti minutter hver til å løse en konkret brief fra den fiktive merkevaren MFOrsikring, som skal lansere fire nye forsikringsprodukter i starten av 2026.
Kanalene som deltok i årets battle var: Aller Media, Acast, Amedia, TV 2, Schibsted, Snapchat, Media Direct Norway, Bauer Media Outdoor, Viaplay Group/P4 og TikTok.
Andreplassen gikk til Snapchat, mens Viaplay Group/P4 tok tredjeplassen.
Fjorårets vinner var Schibsted, representert av strategisk kundesjef Irma Jacobsen.
Konkurransen ble avgjort etter en kombinasjon av publikumsstemmer fra salen og fra seere hjemme, samt vurderinger fra en fagjury.
Aldri har så mange fra bransjen vært samlet på én gang, ifølge arrangøren.
– Jeg er veldig stolt. Vi har aldri klart å samle så mange fra bransjen på én gang før. Rundt 1200 deltakere fra hele Norge – det gjør Kanalbattle til ett av de største bransjearrangementene i landet, sier Ida Cecilie Wille, daglig leder i Markedsføringsforeningen i Oslo.
– Det var en imponerende leveranse fra samtlige ti kanaler, legger hun til.
Briefen fra MFOrsikring tok utgangspunkt i samfunnstrender som klimaendringer, digital sårbarhet og nye familiestrukturer, og utfordret kanalene til å skape kampanjer for disse fire forsikringene:
• Cancelled – Omdømme- og nettforsikring
• KlimaNoia – Forsikring mot ekstremvær
• Kjærlighet er mer enn forelskelse – Forlovelses- og bryllupsforsikring
• Jeg orker ikke mer! – Familieavlastningsforsikring