Delte meninger blant annonsørene: TV 2 advarer mot forbud Forbrukerrådet vil ha et generelt forbud mot overvåkingsbasert markedsføring. Nå svarer noen av landets største annonsører.
ANFO advarer mot særnorske regler: – Direkte konkurransehemmende Forbrukerrådet gjentar kravet om forbud mot overvåkingsbasert markedsføring. Nå svarer Annonsørforeningen (ANFO) – og advarer mot særnorske regler som kan svekke norske aktørers konkurransekraft.
Bør KI-reklame merkes? Dette mener de Merking av retusjert reklame har lenge vært påbudt i Norge. Med økt bruk av kunstig intelligens er det nye spørsmål som melder seg.
Pitch perfect! Perfect pitch? «Ber vi om «unormalt» mye i et finaleheat er mitt råd at vi betaler en viss sum. På generelt nivå synes jeg faktisk ikke vi skal be om så mye at spørsmålet reises i det hele tatt», skriver Jan Morten Drange.
ANFO-sjefen om gigantavtalen: – Fornuftig Jan Morten Drange tror avtalen mellom Schibsted og Amedia vil være bra for papir-annonsører.