Hvorfor skylder vi alltid på AI? «I reklame- og kommunikasjonsbransjen ser vi stadig at AI-teknologi blir syndebukken når noe ikke går som planlagt. Dårlige bilder? AI sin feil. Lite engasjerende innhold? AI sin feil. Denne typen reaksjoner, som vi ser i debatten rundt Friele-kampanjen, er rett og slett en avsporing», skriver Fredrik Pettersson i dette innlegget.
Brun og blid får kritikk for å bagatellisere depresjon i annonse – skylder på kunden bak videoen Annonsen har fått sterke reaksjoner på sosiale medier, men «solkongen» Thorbjørn Frantzen mener de ikke har noe ansvar for innholdet.
Dette er PR-toppenes tips til Partiet-forfatterne – Når du har tatt såpass mye feil, og så mange mennesker reagerer ganske kraftig, er det lite logisk å stå på sitt og nekte å beklage.
Masseflukt fra Släger Nærmere 30 personer har sluttet i Släger siden 2020. Flere tidligere ansatte beskriver et utmattende arbeidsmiljø preget av svært høy turnover. Släger-ledelsen kjenner seg ikke igjen i påstandene. – Smått absurd, svarer de.
– Det er ikke ulovlig det Viaplay gjør, men de mister moralsk troverdighet Reaksjonene er sterke etter at det ble kjent at Viaplay har sikret seg rettighetene til å vise Ronaldo i Norge. Flere eksperter mener det kommer til å blåse over.
Omdømmeeksperter om Ulsteins snuoperasjon: – Kaotisk og vinglete Kim Arne Hammerstad ser en motvillig leder i Ulstein, mens Dag Inge Fjeld påpeker utfordringen med at han sier nei til Stortinget. Trond Blindheim mener Ulstein burde vært ærlig fra start.
«Gutta» svarer med personangrep på kritikken – At en middelaldrende dame, rake motsetningen til målgruppen vår, ikke digger innholdet vårt, driter vi helt ærlig i, skriver «Gutta» til VG.
Estrid unnskylder kontroversen Et innlegg på sosiale medier fikk Gillettes advokater til å kontakte Estrid. Nå beklager det svenske barberhøvelselskapet utbruddet.
Konkurrenten kjøpte domeneadressen – svarer med memes Gillette Venus kjøpte Estrid-domene for å omdirigere trafikk til egen nettside. Estrid reagerte humoristisk, mens Gillette Venus' stillhet har utløst kritikk og boikotttrusler.
– Våre kunder lyver, sa sjefen. Nå får han krass kritikk Anklaget kunder for løgn. Ekspertene utfordrer Geir Karlsens uttalelser og Norwegians kommunikasjonsstrategi.
«Årets matinfluensere» får kritikk for å fremme usunn mat blant barn – Med den påvirkningskraften, hadde man håpet de kunne ha presentert noe annet enn bare usunn og ultraprosessert mat, sier matinfluenseren.
Kritiserer Justisdepartementet for dårlig kommunikasjon: – De kommer med noen lettelser her og der, men de endres igjen like raskt Interesseorganisasjonen #SlippOssInn har siden januar kjempet for bedre og mer tydelige innreiseregler.