Estrid oppdaget nylig at nettadressen estrid.nl videresendte brukere til konkurrenten Gillette Venus

Konkurrenten kjøpte domeneadressen – svarer med memes 

Gillette Venus kjøpte Estrid-domene for å omdirigere trafikk til egen nettside. Estrid reagerte humoristisk, mens Gillette Venus' stillhet har utløst kritikk og boikotttrusler.

Publisert

Det svenske barberhøvelselskapet Estrid oppdaget nylig at nettadressen estrid.nl videresendte brukere til konkurrenten Gillette Venus. 

Så det kan altså se ut til at Gillette kjøpte domenet for å få mer trafikk til sin egen nettside, noe Estrid reagerte på. 

Det var svenske Resumé som først omtalte saken. 

Boikott-kritikk

«Kjære Gillette», skriver Estrid på Instagram, «Vi ble nylig gjort oppmerksomme på at Estrid.nl ble kjøpt av *noen* for å omdirigere trafikk til Gillette Venus. Først ble vi litt irriterte - tross alt er Estrid vårt navn, ikke deres.»

«Men etter litt dypere ettertanke, gitt vårt svært balanserte svenske sinn, er vi absolutt henrykte og ekstremt smigrede. Dere eier 73 prosent av hårfjeringsmarkedet, så det er ingen grunn til å være bekymret for lille Estrid. Så hvorfor kjøpe domenet vårt? Ærlig talt, det gjorde dagen vår.»

I tillegg til uttalelsen har Estrid laget en rekke memes om hendelsen.

I kommentarfeltet støtter flertallet Estrid, og har til og med begynt å kommentere på Instagram-profilen til Gillette Venus. 

«Kjøpe et mindre firmas nettsteddomene for å ta bort virksomheten deres. Det er lavmål.»

Gillette Venus blir også kritisert for sin manglende respons på disse uttalelsene. De forblir tause så langt, til tross for at mange nå planlegger å boikotte den anerkjente merkevaren.

Så om det er Gillette som vil gjøre livet surt for sin konkurrent, eller noen som vil legge press på Estrid til å kjøpe domenet for å tjene penger, vet vi ikke ennå. 

Powered by Labrador CMS