Max Social øker inntektene med over 13 millioner kroner – går likevel med underskudd Økte lønnsutgiftene med flere millioner i fjor. Men fikk bare en mer ansatt.
Schibsted legger ned Influenser-plattform: 16 mister jobben Styret i Inzpire.me har besluttet å avvikle teknologiselskapet, som siden 2017 har utviklet en plattform for automatisert kjøp og salg av influensermarkedsføring.
Dette er influenserbyråets ti tips til redaksjoner som vil bli gode på SoMe Bygger man egentlig kjennskap hos de unge med satsingene på SoMe?
– Influenserkritikken bommer på målet Kritikken av influensere blir for personlig og undervurderende, mener influenserforsker Mathilde Hogsnes.
Reagerer på kritikk: – Jeg tror det handler om at mange rett og slett ikke liker influencere «Denne høsten har vi i Max Social, sammen med en modig kunde, beveget oss inn i et nytt segment: Eiendomsbransjen 🏙️ Det har irritert mange!», skriver Cecilie Sørum Eriksrud i dette innlegget.
Oskar Westerlin forsvarer boligreklame: – Ikke uansvarlig Influenseren forsvarer sin boligreklame etter advarsel fra Norges Eiendomsmeglerforbund. Mener kampanjen kan hjelpe unge inn på boligmarkedet.
Ut mot influenser-reklame: – I verste fall i strid med loven Flere influensere reklamerer nå for boligprosjekter, men Norges Eiendomsmeglerforbund fraråder sterkt denne praksisen. De mener forbrukere risikerer å bli utsatt for ubalansert og villedende markedsføring.
Flere bedrifter omfavner TikTok-trender mens eksperter advarer TikTok-trenden sprer seg raskt – men er det på tide å gi seg mens leken er god?
Baller og sykepleiere: Dette har Comfyballs og Sykepleierforbundet til felles De er alle blitt genierklært fordi de når ut til unge menn. Men hvordan mener de selv at de gjør det?
Max Social gikk fra tap til millionoverskudd på ett år Profilbyrået snur minus til pluss. TikTok-satsing og produktlanseringer ga rekordinntekter i 2023.
Forlater Max Social – No Name utvider stallen med kunstner Kunstneren Thea Klingvall går fra Max Social til No Name Oslo som sitt byrå for å utvikle samarbeid med merkevarer.
Max Social-sjefen om Bernt Hulsker-saken: – Krasjkurs i krisehåndtering – Jeg har ikke barn selv, men av og til føles det som om jeg har 40 stykker.
Slik jobber profilbyråene for å bli attraktive – Når vi tar inn en profil, tenker vi mange år fram i tid.
Oskar Westerlin felt for TikTok-markedsføring Det gikk så langt at en rektor så seg nødt til å invitere Westerlin for å unngå at ungdommen skulle forlate skolen.
Byråene om Meta-endringene: – Kan skape problemer Algoritmer skal sørge for at de under 18 år skjermes for skadelig innhold på Facebook og Instagram. Det kan føre til misforståelser.