Pensjonerte ballettdansere fra Norge og Sverige er tilbake på scenen i forestillingen «The Grey Swan». Nå kan det gi 11:11 internasjonalt gull.
Pensjonerte ballettdansere fra Norge og Sverige er tilbake på scenen i forestillingen «The Grey Swan». Nå kan det gi 11:11 internasjonalt gull.

11:11 med fem vinnersjanser i årets Epica Awards: – Ekstra stolte!

Se alle de norske vinnersjansene i årets Epica Awards her!

Publisert Sist oppdatert

– Dette er første gang vi konkurrerer med 11:11. Vi er derfor ekstra stolte over å bli shortlistet fem ganger med to ulike arbeider når konkurransen er så høy. Nå krysser vi fingrene og ønsker våre norske konkurrenter lykke til!

Det sier en glad Espen Haugen i 11:11 til KOM24.

Tirsdag kom shortlistene for Epica Awards, og flere norske byrå er på shortlist i år også.

– For en fin uke!

Det som skiller Epica Awards fra andre konkurranser er at her er det journalister som sitter i juryene og kårer de beste jobbene.

Jens-Petter Aarhus sier dette er en strålende uke for Anorak.
Jens-Petter Aarhus sier dette er en strålende uke for Anorak.

I år er det 28 norske jobber på shortlist fra ni byrå som kjemper om å vinne, det er like mange som i fjor. Da endte det hele med to gull, åtte sølv og seks bronse til Norge.

Blant de som har flere vinnersjanser er Anorak, som har tre shortlistplasser. Det er de jublende fornøyde med.

– For en fin uke, a gitt! Først Sølvfisken og nå dette. Dette er vi selvsagt veldig stolte av, og krysser fingrene for at det kan bli noe mer også, sier kreativ leder Jens Petter Aarhus, til KOM24.

– Ekstra stas er det at dette er tre ganske utradisjonelle kampanjer for tre forskjellige kunder: en utstilling, en ulovlig avis og kamuflerte festivalplakater. Å løse problemer på uventa og kanaluavhengige måter er noe vi alltid strekker oss mot, fordi vi ser at det ofte skaper større effekt. Glad for å høre at bransjejournalistene er enige med oss, sier han.

– Hyggelige nyheter

Byrået med flest norske shortlistplasser er TRY Reklame, som har hele åtte vinnersjanser i årets konkurranse.

Lars Joachim Grimstad

– Oi, det var hyggelige nyheter på en grå novemberdag. Kult at Norge gjør det bra med mange norske byråer på lista, og selvfølgelig ekstra gøy at TRY fikk hele åtte shortlist, sier kreativ leder Lars Joachim Grimstad.

Han sier de er kjempespent på om noen av shortlistene konverterer til metall i neste runde, ikke minst IKEA-jobben som har fire shortlist alene.

Også i WAL krysser de fingrene for sine tre vinnersjanser.

– Utrolig stas med tre shortlists i Epica, som er en av få utenlandske reklamekonkurranser vi prioriterer. Totalt sendte vi inn fem bidrag, så vi er fornøyd med uttellingen. Men dette er bare det første steget, vi håper selvfølgelig at vi plukker med oss metall, sier kreativ leder Fredrik Bjørn.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS