Stadig færre nordmenn vil ha TV-pakker Tradisjonell tv-titting falt med 5 prosent til fordel for nett-tv sammenlignet med året før. Det viser ferske tall fra Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom).
Nye regler gir større spillerom for reklame og sponsing Oppmykning i reglene for reklame, sponsing og produktplassering er blant lovendringene som gjelder for norske kringkastere og strømmetjenester fra 1. mai. Samtidig blir det skjerpede krav til universell utforming.
Streaming med reklame øker stort i Norge Norske husholdninger kjøper i stadig større grad streamingtjenester med reklame.
Nå får Disney+ reklame i Norge Strømmetjenesten Disney+ har nå lansert sitt delvis reklamefinansierte abonnement i Norge.
– Enten bør loven endres, eller så bør den opphøre Christian Schjelderup i Pressure mener forbudet mot politisk reklame ikke gir mening i 2023.
Viaplay i krise: – Virker som de er på vei inn i en dødsspiral Strømmetjenesten Viaplay er inne i en tøff økonomisk periode. Står merkevaren deres i fare?
Flere kutter ut Disney+ og selskapet sier opp 7000 ansatte De siste tre månedene av 2022 så Walt Disney Cos strømmetjeneste sitt første fall i abonnenter. Samtidig varsler selskapet at 7000 ansatte mister jobben.
Ny nedgang for Netflix Strømmegiganten Netflix mistet nesten én million kunder i andre kvartal. Resultatet var likevel bedre enn ventet.
Nordmenn er i europatoppen på å si opp strømmetjenester Gjennomsnittsnordmannen har tilgang til nær tre strømmetjenester, men vi er også kjappe til å si opp abonnementene.
Nordmenn brukte mer tid på nettet i fjor Nordmenn brukte mer tid på internett i det første koronaåret. I snitt brukte befolkningen 3 timer og 22 minutter på internett på en gjennomsnittsdag.