Byråene ser ulikt på nye pitch-anbefalinger: – Litt vagt ANFO og Kreativt Forum har lagt fram felles anbefalinger til byråkonkurranser. Dette sier reklamebyråene.
Disse vant priser på DCC Awards Torsdag avholdt Ocean Outdoor kåringen av årets Digital Creative Competition (DCC) på Røverstaden i Oslo.
Dette sier byråene om pitch-føringer fra Kreativt Forum KOM24 har snakket med flere reklamebyråer om de nye føringene for byråkonkurranser.
Usikkerhet, kutt og tregt marked. Dette er status for reklamebransjen Giganten NoA har kuttet ti prosent av de ansatte i Norge.
Geelmuyden Kiese og Hill+Knowlton ble tatt på fersken av Arbeidstilsynet: Dette har de lært av tabbene Etter at Arbeidstilsynet i 2018 og 2020 fant flere lovbrudd hos profilerte PR-byråer, sier bransjen de har ryddet opp i bruken av arbeidsavtaler med «særlige uavhengige stillinger», som ikke gir ansatte rett på overtidsbetaling.
JCP PRAD og WAL vant årets DCC Awards – Det er tydelig at bidragsyterne har lagt mye innsats i å finne gode og effektive løsninger som kan utnytte mediekanalen på en sterk måte, sier juryleder Therese Becke.
TRY-eide byråer leder Gullfisken-juryen for tredje året på rad – Det blir nok ikke et fjerde år, sier TV 2.
Snapchat har valgt norske byråpartnere Skal samarbeide med både JCP Event og POL for å øke sin satsing i det norske markedet.
Bare fire av 41 ansatte med mangfoldsbakgrunn i POL På likestillingsfronten gjør POL det bra, men på mangfoldsbiten mangler mye. Byråsjefen understreker at de har fokus på utfordringen.
Her er flere bransjestemmers nyttårsforsetter og tanker om hvor fokuset bør være i 2022 Wake up call, stå i spagaten og mer kvalitet er noen av nyttårsforsettene vi har oppsummert fra et knippe kjente bransjestemmer.