Eksperter om Aschehougs omdømme etter krisen: – Uheldig Kulturkommentator mener PR-stuntet står i sterk kontrast til hvordan folk vanligvis oppfatter forlaget.
– Et fordekt markedsstunt kan vi ikke stå inne for – Dialogen med forlaget har vært merkelig, ettersom de i fullt alvor trodde at Aftenposten ville være nærmest begeistret over å få dekke et markedsføringsstunt fundert på å føre Aftenpostens lesere bak lyset, sier Eilertsen.
Forlag i forkledning «Aschehoug dikter utenfor bokpermene. Det rokker ved mer enn noen spalter i Aftenposten», skriver Hanne McBride.
Nytt merkevarebudskap skal styrke Aftenpostens posisjon Aftenposten lanserer i disse dager sitt nye merkevarebudskap, “Forstå hvorfor”. Budskapet er utviklet i samarbeid med Los & Co, og skal minne lesere og abonnenter på at de får noe annet og mer fra Aftenposten.
Hill+Knowlton lanserer egen podkast - Skal utnytte sitt internasjonale nettverk – Det er stor interesse fra vårt globale nettverk rundt hva som skjer i Norge.
Aftenposten fortsetter kampen mot skråsikkerhet – Vi er mange som sliter med skråsikkerhet av og til, sier sjefredaktør i Aftenposten, Trine Eilertsen.