Stian Vestermo, Malene Celius Grieg, Thomas Ballans Kjær
Stian Vestermo, Malene Celius Grieg, Thomas Ballans Kjær

Hill+Knowlton lanserer egen podkast - Skal utnytte sitt internasjonale nettverk

– Det er stor interesse fra vårt globale nettverk rundt hva som skjer i Norge.

Publisert

Hill+Knowlton lanserte i dag sin nye podkast «Framsnakk».

Det melder byrået i en pressemelding.

Før jul hadde byrået en egen julekalender der temaet var framsnakk. For hver luke i julekalenderen løftet de fram ulike folk som hadde inspirert Hill+Knowlton med deres kommunikasjon i 2022.

Nå har de tatt det hele et steg videre med sin egen podkast under samme navn.

Episodene vil dekke aktuell tematikk innenfor næringsliv, samfunn og kreativitet.

En rød tråd i episodene har vært å knytte norsk og internasjonal ekspertise sammen.

Første episode er et eksempel på dette, med to sentrale figurerer fra et av Norges og et av verdens største nyhetsmedier. Gjestene er Trine Eilertsen fra Aftenposten og Virginia Stagni fra The Financial Times, til første episode.

Episoden tar for seg muligheter og utfordringer ved digitaliseringsreisen til begge aktører; Aftenposten, som Norges største papiravis og The Financial Times, som en av verdens sterkeste digitale nyhetsmerkevarer.

Flere av de kommende episodene er allerede spilt inn, og Hill+Knowlton lover spennende kombinasjoner av både lokale og internasjonale gjester.

Podkasten er utviklet internt på Hill+Knowltons Oslo-kontor av Thomas Ballans Kjær og Stian Vestermo.

– Det finnes mange gode podkaster i Norge, også innenfor kommunikasjonssfæren, men ingen som drar nytte av sitt internasjonale nettverk på lik linje med oss. Kombinasjonen av «lokal og global» har bidratt til en rekke spennende refleksjoner vi ser frem til å dele, sier Kjær i pressemeldingen.

Programleder-duoen er rådgiverne Malene Celius Grieg og Stian Vestermo. Og det er blant annet det internasjonale kontaktnettverket som gir tilgang på flere spennende gjester.

– Det er stor interesse fra vårt globale nettverk rundt hva som skjer i Norge. Podkasten har blitt omfavnet sentralt i Hill+Knowlton, og det vil i tillegg til eksterne gjester være innslag fra flere av våre internasjonale kontorer og kunder, sier Grieg.

Målet med podkasten er todelt:

– Vi ønsker å utnytte den globale og lokale ekspertisen til å utforske viktige saker og trender innenfor næringsliv, samfunn og kreativitet samtidig som vi byr på konkrete og praktiske læringspunkter, sier Vestermo.

Powered by Labrador CMS