Dette er de mest populære kommunikasjonsstudiene i 2023 Nok en gang er det OsloMet som er mest populær. Søkertallene i Stavanger synker som en stein.
Kunnskapsdepartementet anbefaler universitets- og høyskoleansatte å slette TikTok og Telegram Ansatte ved Norges universiteter og høgskoler blir anbefalt å slette Tiktok og Telegram fra sine tjenestetelefoner.
Universitetene sier nei til å utlevere intern faglig kommunikasjon Intern kommunikasjon i forskergrupper trenger ikke å utleveres til folk som ber om innsynsbegjæringer, fastslår flere universiteter.
Etterlyser universitetstopper på Forskningskommunikasjonsdagene – Jeg mener det at det hadde vært en fordel om man hadde hatt flere fra institusjonsledelsen til stede på en konferanse der man diskuterer forskningsformidling.
Mener bedrifter «bruker» praksisstudenter som billig arbeidskraft Ifølge førstelektor Kristian Fuglseth ved Høgskulen i Volda stilles det for få krav til de som tar imot studenter i praksis. Han mener dette øker faren for at de ikke får den opplæringen de skal ha.
Dette mener Arnslett er viktig å huske på når man kommuniserer klima – Handler om å få med seg folk og skape et engasjement så vi kan unngå den dystre delen om jordas undergang.
Dette sier studentene om praksis: – Kunne vart lenger Kommunikasjonsstudentene KOM24 har snakket med verdsetter praksisordningen, men har noen få innvendinger.
UiO med det eneste norske bidraget i tidenes første TikTok Awards Kan stikke av med seieren i kategorien «Greatest Performance».
KOM24 har undersøkt: Så lange praksisperioder har norske kommunikasjonsstudenter Studiene i kommunikasjon rundt om i Norge opererer svært ulikt når det gjelder praksis for studentene. KOM24 har kartlagt lengden som universiteter og høgskoler opererer med.
UiO har laget serie for studenter av studenter Serien heter «Livet@unioslo» og følger studentene Nora og Romvy under deres hverdag som studenter på Universitetet i Oslo.
Sju av ti kommunikasjonsstudenter er kvinner: Dette sier universitetene – Vi ønsker selvfølgelig en bedre balanse.
UiO vil bruke egne studenter som innholdsprodusenter Universitetet i Oslo går sammen med POL Oslo for å lage forskjellig type innhold til sine digitale reklamer. Her skal studentene selv være innholdsprodusentene.
Så mange får relevant jobb etter kommunikasjonsstudiet Hvor er det vanligst å få kommunikasjons-jobb etter studiene på skoler i Oslo? KOM24 har snakket med OsloMet, UiO og Høyskolen Kristiania.
Universiteter og høgskoler brukte nær én milliard kroner på konsulenttjenester Norske universiteter og høgskoler brukte i fjor 988,9 millioner kroner på konsulenttjenester. Det er en vekst på 20 prosent fra året før, viser nye tall.
26 personer vil jobbe med sosiale medier og markedsføring på UiO Stillingen skal lede Universitetet i Oslos arbeid med sosiale medier, kampanje og markedsføring.
Rødts fremgang er ingen overraskelse «Kommentatorkorpset og twittertariatet steiler – avkommet til AKP stormer frem», skriver Henrik Pettersen Sunde.