
JCDecaux stopper kontroversiell reklame
Partiet FOR har avsluttet reklamekampanjen om Ukraina.
– Sett i lys av mediestormen som har utviklet seg, og selv om vi mener at vi har handlet riktig, vurderer vi det som ikke forholdsmessig å fortsette, bekrefter JCDecaux-sjef Gisle Roness, overfor VG.
Det vakte mye oppsikt i helgen da en ny kampanje kom opp i kollektivtransporten i Oslo. For partiet Fred og Rettferdighet (FOR) hadde satt i gang en kampanje som kritiserer norske milliarder til Ukraina.
Kampanjen har hatt en potensiell verdi på 1,4 millioner kroner, men partiet har omtrent ikke penger på bok.
Partileder Marielle Leraand har også bekreftet på Facebook at de har besluttet å avslutte kontrakten om reklameplakater i kollektivtrafikken i Oslo.
Der skylder hun på Sporveien og hevder at de ikke har klart å opprettholde sin del av kontrakten.
Sporveien sier til VG at de ikke kjenner seg igjen i dette.
FOR skriver og at pengene de sparer fra reklamekontrakten vil bli brukt til å fremme deres budskap på andre arenaer.
Partiet skal ha betalt halvparten av hva de skulle gjøre, i henhold til avtalen, i følge Roness i JCDecaux.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no