Vil ikke si hvor pengene kom fra – Nå skal Partilovnemnda se på saken Kampanjen kan ha kostet over 1,4 millioner kroner. Flere har spurt hvor partiet Fred og Rettferdighet har fått pengene fra.
Over 100 søkte på Sporveiens TikTok-jobb – nå er den besatt Sporveien vil lokke unge arbeidstakere med TikTok, men ikke alle mener det er nødvendig. Nå er stillingen besatt, og Martine Vatnar Rasmussen (20) har allerede skapt innhold med titusenvis av visninger. – Vi må være der de unge er, svarer Sporveien på kritikken.
Slik jobber de med kommunikasjon i uværet: – Blir ikke mange pauser Snøværet gir stor pågang for de som jobber med kommunikasjon i Vy, Sporveien og Ruter.
Forblir tause i kjølvannet av KI-julekampanjen Friele skulle spre varme og medmenneskelighet i julen, men julekampanjen ble møtt med kritikk for bruken av KI – nå forblir selskapet tause.
Sløseriombudsmannen ut mot Sporveiens nye TikTok-stilling: – Statlig sløsing Norges største kollektivselskap søker TikTok-er for å nå de unge – men ikke uten kritikk.
Kampanjen fikk slakt: – Ville gjort det igjen Sporveien om hvordan de ødela jula med deres KI-genererte julekampanje.
Bærekraftbarometer: T-banen til topps, Sbanken stuper dramatisk Sporveien vinner Bærekraftprisen for femte gang, mens Sbanken opplever det største fallet noensinne registrert i Norsk Bærekraftbarometer.
Landets beste årsrapport – igjen Sporveien gjentok fjorårets suksess, mens Enova sikret seg gull allerede på første forsøk.
Sporveien trekker stillinger i markeds- og kommunikasjonsavdelingen Dette skjer på grunn av pågående «organisatoriske endringer», som kommunikasjonssjefen understreker.
Er skuffet over at Sporveien bruker kunstig intelligens i julekampanje Sporveien har utvilsomt spart ganske mye penger på å lage årets julekampanje med kunstig intelligens, en realitet frilans illustratøren oppfatter som urettferdig.
Vil gjøre noe med Oslofolks dårlige refleksvaner: – Redd for å kjøre på noen Oslofolk er dårligst i hele landet på å bruke refleks. Det har Sporveien sett seg lei på og frir nå til byens befolkning med gratis reflekser.
Thomas Ege tar forbrukerkampen Etter fem år i Sporveien har Thomas Ege nå startet som senior kommunikasjonsrådgiver i Forbrukerrådet
– Det er vanskelig å ta bærekraftige valg Med en felles innsats kan kommunikasjonsfolk bidra til raskere omstilling mot en bærekraftig fremtid.
NoA Ignite skal gjøre Sporveien mer attraktiv Sporveiens undersøkelse viser at bare 3 av 10 arbeidstakere ser på selskapet som et aktuelt sted å jobbe.