Storebrand advarer reisende med «skrekksenga» – Denne utstillingen er litt skremmende, men svært informativ, sier markedsdirektør i Storebrand.
GK dropper å reise til Cannes – dette gjør de andre byråene Mandag braker det løs med Cannes Lions. Men det blir ikke mange norske stemmer der nede.
Se hvem som var på KF og produsentenes sommerfest Det ble ingen fest i Cannes i år. Så da samlet man seg i Oslo i stedet.
Bransjen hyller Kjetil Try: – Norges dyktigste reklamemann Byråtoppene hyller Kjetil Try som en kultur- og bransjebygger uten sidestykke. Samtidig blir det nyttige råd fra konkurrentene om å vokte arven når Sindre Beyer nå overtar sjefsstolen.
Årets Gullfisken-vinner forventet ikke to seiere på rappen Morgenstern for Finn.no hentet hjem gullet i år også.
Morgenstern og Finn vant Gullfisken for andre året på rad Reklamefilmen «Barnevogn» vant Gullfisken under reklamebransjens feiring lørdag kveld.
TRY og POL stiller sterkest: – Alltid en gledelig kveld Reklamebransjen samles i feststemning for å hylle fjorårets beste reklamefilmer.
Disse kan stikke av med Gullfisken Førstkommende lørdag skal reklamebransjen hylles og her får du en oversikt over de nominerte sølvfiskene.
ANTI lanserer bransjepod – løfter fram konkurrentenes arbeid Savner rausheten i bransjen, så nå tar de selv tak i det.
Reklame funker dårligere: Han vil finne ut hvorfor Anders Muurman Holm i Morgenstern om de største utfordringene i dagens reklamebransje.
Cheez Doodles ringte på hos Per Høj. Da skjedde dette Skal lage nytt, langvarig kommunikasjonskonsept for Orkla-snacksen.
Sånn går lederjakten i INMA Etter seks år som leder av INMA, tok Camilla Grund steget videre. Dermed måtte den nye styrelederen ut på lederjakt.
Etterlyser pitch-føringer som ble varslet i oktober: – Det haster For to måneder siden varslet Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen at de ville komme med føringer for byråkonkurranser. Dette er status på samarbeidet.
Ekspert om kompensasjon i offentlige anbudsrunder: – Unaturlig for reklamebransjen Anders Thue mener det er usannsynlig at flere offentlige oppdragsgivere vil dele ut kompensasjon for deltakelse i anbudsrunder fremover.
Dette sier byråene om pitch-føringer fra Kreativt Forum KOM24 har snakket med flere reklamebyråer om de nye føringene for byråkonkurranser.
Bring og POL løfter direkte markedsføring til reality-stjernestatus i verdens første DM-reality I DM-mesterskapet konkurrerer fire team fra reklame- og mediebransjen om hvem som er best i direkte markedsføring.