– Det virker som om folk ikke gleder seg til å gå på jobb lenger Mener for mange i bransjen mimrer tilbake til en tid der de selv var unge og kulere.
Storebrand er sent ute med ny pensjonskampanje Spiller på populærkulturelle referanser for å vise hvor fort tiden går, og motivere til å ta grep om sin pensjon.
Per Høj får sin første Sølvfisk: «Ganske så dust» Én av de fem filmene i Smash!-kampanjen «Helgens opprinnelse» har gått til topps i den månedlige TV 2-kåringen Sølvfisken.
Leder juryen og vinner nesten alle prisene selv: – Ikke bestukket noen Øyvind Waage i Per Høj tror jurylederen kan føle seg litt flau, Therese Becke i Pol synes det er synd for de andre byråene, mens TRYs Kjetil Try gidder ikke å spekulere i det engang.
Storebrand advarer reisende med «skrekksenga» – Denne utstillingen er litt skremmende, men svært informativ, sier markedsdirektør i Storebrand.
GK dropper å reise til Cannes – dette gjør de andre byråene Mandag braker det løs med Cannes Lions. Men det blir ikke mange norske stemmer der nede.
Se hvem som var på KF og produsentenes sommerfest Det ble ingen fest i Cannes i år. Så da samlet man seg i Oslo i stedet.
Bransjen hyller Kjetil Try: – Norges dyktigste reklamemann Byråtoppene hyller Kjetil Try som en kultur- og bransjebygger uten sidestykke. Samtidig blir det nyttige råd fra konkurrentene om å vokte arven når Sindre Beyer nå overtar sjefsstolen.
Årets Gullfisken-vinner forventet ikke to seiere på rappen Morgenstern for Finn.no hentet hjem gullet i år også.
Morgenstern og Finn vant Gullfisken for andre året på rad Reklamefilmen «Barnevogn» vant Gullfisken under reklamebransjens feiring lørdag kveld.
TRY og POL stiller sterkest: – Alltid en gledelig kveld Reklamebransjen samles i feststemning for å hylle fjorårets beste reklamefilmer.
Disse kan stikke av med Gullfisken Førstkommende lørdag skal reklamebransjen hylles og her får du en oversikt over de nominerte sølvfiskene.
ANTI lanserer bransjepod – løfter fram konkurrentenes arbeid Savner rausheten i bransjen, så nå tar de selv tak i det.
Reklame funker dårligere: Han vil finne ut hvorfor Anders Muurman Holm i Morgenstern om de største utfordringene i dagens reklamebransje.
Cheez Doodles ringte på hos Per Høj. Da skjedde dette Skal lage nytt, langvarig kommunikasjonskonsept for Orkla-snacksen.
Sånn går lederjakten i INMA Etter seks år som leder av INMA, tok Camilla Grund steget videre. Dermed måtte den nye styrelederen ut på lederjakt.
Etterlyser pitch-føringer som ble varslet i oktober: – Det haster For to måneder siden varslet Kreativt Forum, ANFO og Mediebyråforeningen at de ville komme med føringer for byråkonkurranser. Dette er status på samarbeidet.