Slettvoll lanserer nytt innholdsunivers
Vel ni måneder etter at møbelprodusenten Slettvoll valgte å samarbeide med det strategiske og kreative kollektivet Molo&Co, er resultatet nå klar for lansering.
Oscar Michaelsen i Molo&Co forteller at samarbeidet har handlet om mer enn å utvikle nytt innhold i kommunikasjonen. Det har like mye handlet om å definere en tydeligere retning for utviklingen av merkevaren.
– Vi har hele tiden samarbeidet tett med et profesjonelt team i dette fantastiske selskapet. Vi har gjennomført en revidering av merkestrategien, og styrket selskapets ønske om å formulere et klarere formål for merkevaren og hvorfor de gjør som de gjør, sier han i en pressemelding.
Sammen har de skapt et nytt kapittel i fortellingen om merkevaren, og utviklet et innholdskonsept som skal gi Slettvolls stemme større rekkevidde – uten å miste kjernen i merkevaren.
– Vi har produsert et innholdsunivers som setter mennesker i sentrum og skriver Slettvoll tydeligere inn i livene til menneskene de henvender seg til, sier Michaelsen.
Fokuset i den nye kommunikasjonen er flyttet fra å handle utelukkende om møblenes eksklusive uttrykk og elegante interiør, til hvordan Slettvoll bidrar til å skape rom for liv og relasjoner.
– Det er fortsatt et Slettvoll som står trygt i sin arv og opphav, men som ser fremover, med et klart formål, en sterkere stemme og et varmere uttrykk, sier han.
Rent prosessuelt har Molo&Co jobbet tett med prosjektgruppen i Slettvoll gjennom hele verdikjeden.
– Vi har fungert som strategiske og kreative regissører hele veien, fra revisjon av merkevarens strategi og kreativ utvikling av det nye innholdskonseptet, til produksjonen og ferdiggjøring av visuelt og verbalt innhold, sier Cathrine Glede, prosjektleder i Molo&Co.
Resultatet er en fleksibel toolbox med bilde- og filmbasert innhold som kan brukes på tvers av aktiviteter, produktgrupper og sesonger – og tilpasses både egne og betalte kanaler.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no