I anledning Verdensdagen for psykisk helse erstatter REMA 1000 sine vanlige kampanjer med ett enkelt budskap: «Det enkle er ofte bra nok».

REMA 1000 med kampanje for Verdensdagen for psykisk helse

10. oktober bruker REMA sine kommunikasjonskanaler over hele landet til å sette fokus på hvordan perfeksjonspresset kan være en belastning i hverdagen.

Publisert

Der kjeden normalt har kampanjer for produkter og priskutt, vil publikum i stedet møte en påminnelse om at ikke alt trenger å være perfekt. 

– For mange føles verden mer komplisert enn på lenge. Krig og konflikter, økonomisk uro og teknologi som endrer seg i høyt tempo. På toppen av alt dette skal vi prestere, se bra ut og rekke alt. Mange opplever at det blir mye å stå i, sier Pia Mellbye, direktør for salg og marked i REMA 1000, i en pressemelding. 

– I en tid hvor mange opplever både press og uro trenger folk å høre at det enkle ofte er bra nok, sier Pia Mellbye, direktør for salg og marked i REMA 1000.

Som hverdagsbutikken til hver fjerde nordmann ser REMA 1000 daglig hvordan små grep kan gjøre stor forskjell. 

– Det kan være så enkelt som å spørre en kollega «hvordan har du det egentlig?» eller å møte en kunde i butikken med et vennlig «hei» og et smil. Små ting som kan bety mye for mange, forklarer Mellbye. 

Reitan Retail og REMA 1000 har i over 25 år vært partner med MOT. Tidligere i år ble det signert en ny treårig avtale for å støtte MOT sitt arbeid med å styrke ungdoms psykiske robusthet. 

– Å føle seg sett og inkludert slutter aldri å være viktig, verken når du er 14 eller 40. Det er de små, enkle tingene som betyr aller mest. Et smil og et «hei». Følelsen av å bli sett og å høre til, sier Regine Oen Rong, daglig leder i MOT.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS