Rema 1000 satser på å være «litt mye» i ny kampanje med Lucas Pinheiro Braathen.

Lucas Braathen fronter ny Rema 1000-kampanje: – Litt mye, eller?

Hva har en frittalende alpinist med rekruttering i dagligvare å gjøre? I Rema 1000s nye kampanje er svaret alt.

Publisert

De siste dagene har budskapet vært synlig over hele Oslo: «Lucas Pinheiro Braathen er litt mye, eller? Ja, og godt er det». Slik sparker Rema 1000 i gang sin nye kommunikasjonsplattform, med alpinprofilen i hovedrollen.

Kampanjen, som har gått viralt i sosiale medier og i bybildet, handler om mer enn merkevarebygging. Den er en tydelig posisjonering i kampen om hodene og hjertene til ansatte som ikke nødvendigvis passer inn i standardboksen.

– Når vi spør «Litt mye, eller?» og svarer «Ja, heldigvis», er det en påminnelse om at annerledeshet er en styrke, både på arbeidsplassen og som menneske, sier markedsdirektør Celin Kjenslie til HandelsWatch.

Kjeden vil løfte frem det de mener har vært en del av deres kultur i 45 år: rom for folk som går egne veier.

Kampanjen markerer starten på et større strategisk løp, der Rema 1000 utover høsten skal vise frem egne ansatte og kjøpmenn som har lykkes med utradisjonelle valg. Målet er å styrke merkevaren som en inkluderende og modig arbeidsplass, og samtidig bygge intern stolthet.

Ifølge Kjenslie er Braathen et naturlig valg som ambassadør, nettopp fordi han utfordrer normene både i og utenfor idretten. 

Kampanjen er utviklet av The Oslo Company, med Try Opt som mediebyrå.

Selv bruker Braathen kampanjen til å sette ord på egne erfaringer med å føle seg annerledes:

– Mitt formål er å inspirere andre til å følge sine egne drømmer, hva enn den drømmen er, skriver Braathen i et innlegg på LinkedIn, der han takker Rema 1000 for å løfte frem et tema han selv har kjent på kroppen.

Kjeden ønsker ikke å si hvor mye som er investert i kampanjen eller hva Braathen får betalt, men understreker at samarbeidet er langsiktig og verdidrevet.

Responsen så langt skal være god, både eksternt og internt.

– Mange kjenner seg igjen i budskapet, og synes det er fint at vi løfter frem folk som tør å være seg selv, fullt og helt, sier Kjenslie.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS