– Det er kanskje et kjedelig svar, men jeg har ikke ledd så mye på jobb siden jeg begynte i Sannum & Bergestuen.

Påskepraten 2023:

Kristine oppsummerer kommunikasjons­året med tre stikkord

– Woke, Anti-Woke og Sophie Elise.

Publisert

KOM24 har stilt seks spørsmål til en rekke folk i kommunikasjonsbransjen om året så langt, og hva de skal gjøre denne påsken.

I dag er det rådgiver og partner i Sannum & Bergestuen, Kristine Meek, som svarer i påskepraten.

– Hva skal du gjøre denne påsken?

– Denne påsken skal alt gjøres! Vi fyker opp på fjellet for å få inn påskefølelsen. Deretter bærer det tilbake til byen med en ambisjon om å rydde ut gammelt skrot i huset, før vi svipper over til svigerfamilien i England for litt ekte vår. Der er det blomster på trærne og tosifret varme!

– Hvilke serier vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– Jeg er en sucker for engelsk krim. Jeg liker det meste. Men vil anbefale Vigil. Helt sykt spennende og klaustrofobisk. Det er altså krim i ubåt, pluss litt skeiv kjærlighet. Helmaks kombo.

– Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Det er veldig morsomt å være rådgiver i Sannum & Bergestuen. Vi har to rasekatter i front som alltid skaper liv og røre, vi deltar i debatten og vi prøver å lage en arbeidsplass hvor både vi, kunder og venner av huset har det gøy sammen. Det er kanskje et kjedelig svar, men jeg har ikke ledd så mye på jobb siden jeg begynte i Sannum & Bergestuen.

– Hvordan vil du karakterisere kommunikasjonsåret så langt?

– Woke, Anti-Woke og Sophie Elise er i alle fall tre stikkord. Det er mye følelser i sving i alle leire, og det har i alle fall ikke blitt mindre behov for god kommunikasjon.

Og så har vår venn ChatGPT et par spørsmål:

– Hvordan tror du AI vil endre kommunikasjonslandskapet i fremtiden?

– Jeg mener utvilsomt at vil AI endre kommunikasjonslandskapet. Når skoleelever får hjelp til å løse skoleoppgaver, vil bedrifter bruke AI til å skrive kronikker og lage planer. Vi som jobber med kommunikasjon bør forstå AI, for å kunne være gode rådgivere og ikke minst selv forstå hvordan vi kan bruke AI til det beste for våre kunder.

– Hvordan kan AI brukes til å analysere og tolke store mengder data for å få innsikt i publikum og målgrupper?

– AI vil gjøre oss mer treffsikre på analyser og kanskje vi endelig får kontroll på hvilke målgrupper vi ønsker å nå med kommunikasjonen. Men husk, mennesker liker ikke nødvendigvis at kommunikasjon blir for treffsikker. Vi blir skeptiske om selskaper eller organisasjoner synes å vite for mye om oss. Så jeg håper egentlig at AI ikke gjør kommunikasjon og kampanjer altfor perfekt.

Powered by Labrador CMS