Neste uke lanserer kommunikasjonsbyrået en europeisk masterclass som skal bidra til innovasjon og kompetanseutvikling i radiobransjen.

Strømsnes Røe lanserer europeisk masterclass for radio

Kurskonseptet er myntet på den internasjonale radiobransjen.

Publisert

– Vi er inne i lydens gullalder! Selv om mediebruken har endret seg radikalt de siste årene, står den gode gamle radioen fortsatt fjellstøtt, sier partner og daglig leder Roy Strømsnes, i en pressemelding. 

Strømsnes Røe er et kommunikasjonsbyrå i Trondheim med kjernekompetanse på strategi, prosessledelse, media og samfunnskomunikasjon. 

Halvparten av alle nordmenn hører radio hver dag, og lyttingen er stabil. I tillegg har podkast eksplodert i popularitet. Radiomediet er i utvikling og vi hører lyd som aldri før.

Kurskonsept utviklet med NRK

Flere av rådgiverne i Strømsnes Røe har selv bakgrunn fra radio, og nå lanserer de en europeisk masterclass som skal bidra til innovasjon og kompetanseutvikling i radiobransjen. 

Konseptet bygger på et kurs Strømsnes Røe utviklet i samarbeid med NRK i 2023, og ble lansert under Radiodays Europe i München 18. mars.

– Kurs og kompetanseutvikling er en del av kjernevirksomheten vår. Dessuten har vi et bankende hjerte for radiomediet. Som rådgivere har vi til sammen over 40 år med radioerfaring, sier Strømsnes.

«The Audio Room»

Radiodays er Europas største radiokonferanse og samler over 1.600 deltakere fra 65 land.

Strømsnes Røe var vertskap for konferansesporet «The Audio Room», som er en del av det offisielle programmet. 

Her ble beste praksis presentert og magiske radioeksempler nøye utvalgt av kuratorer fra Europas største mediehus. 

«The Audio Room» er en sentral del av det nye masterclass-konseptet, der deltakerne lytter, evaluerer, lærer og deler erfaring.

Powered by Labrador CMS