Randi Urke på bryllupsreise i Firenze, etter fire dagers matforgiftning.
Randi Urke på bryllupsreise i Firenze, etter fire dagers matforgiftning.

SOMMERPRATEN:

Randi håper å komme seg opp på surfebrettet i sommer

Surfing og krimbøker står høyt på agendaen til Randi for ferien.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Randi Urke, leder for designavdelingen i TRY Råd, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– I sommer blir det en god gammeldags tur til Kreta med venner. På dagtid er planen å lese flest mulig krimbøker med minst mulig fornuftig handling, og resten av tiden skal tilbringes i vannet. På planen står også surfing i små bølger, så det er en liten mulighet for at jeg kommer jeg meg opp på brettet for første gang! Resten av ferien blir jeg hjemme siden jeg aldri har ferie i Oslo.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Kombinasjonen av den første skikkelige langturen etter pandemien og bryllupsreise i Italia i fjor var uslåelig! Vi brukte en hel måned på å spise og drikke oss fra sør til nord, kun stoppet av en liten matforgiftning i Firenze. Favoritten var nok å leie båt på Amalfikysten! Jeg har også et ganske nostalgisk forhold til sommer på gården til besteforeldrene mine hjemme på Sunnmøre.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– Denne er faktisk ganske lett. Jeg har savnet Tucan-isen siden den forsvant en eller annen gang tidlig på 2000-tallet. Jeg brukte riktignok ikke å dele den i to, men spise hele med to pinner. Dessverre skjer det ganske ofte at favorittene mine blir tatt ut av produksjon, så listen er ganske lang.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden.

– Jeg syns det er veldig mange talenter i bransjen, men har blant annet blitt veldig imponert over Mikaela i Schibsted Partnerstudio som ble sjef som 30-åring.

– Uten å nevne noen fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Jeg liker veldig godt Dumpster Deli av Publicis Kitchen for Framtiden i Våre Hender. Jeg er glad i stunt, og den er en perfekt kombinasjon av et aktuelt samfunnsproblem, en smart idé og kult design.

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Å vise interesse for, og legge energi i å forstå andres fagområder. Det hjelper både på samarbeid internt og opp mot kunder, i tillegg til at det gjør alt litt gøyere å jobbe med! Jeg vil også slå et slag for å ha en skikkelig frikveld i uken. For min del er det datenight hver onsdag. I tillegg er det veldig viktig å ikke gi opp om man får noen tilbakeslag!

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– Jeg har aldri hatt noe spesielt ønske om å delta i reality, men med kniven mot strupen måtte det vært noe jeg kanskje kunne få litt nytte av. Jeg tror valget hadde falt på sivilversjonen av Kompani Lauritzen, i håp om å kurere en ganske lammende høydeskrekk. Frykten for å være på TV er dog muligens større, så det kan være at de hadde nullet hverandre ut.

Powered by Labrador CMS