Arild med Mount Kasbegi i bakgrunnen.

SOMMERPRATEN:

Arild skal tilbringe sommeren flere tusen meter over bakken

Om han måtte velge et realityprogram å delta på er det kanskje ikke så overraskende at det blir 71 grader nord.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi blant annet høre hva deres beste sommerminne er, hvilken bransjeperson de mener man bør følge med på, og hvilke råd de vil gi til unge mennesker som ønsker å lykkes i bransjen.

I dag er det Arild Horsberg, administrerende direktør i Bas Kommunikasjon, som svarer i Sommerpraten.

– Hva skal du gjøre i sommer?

– Lørdag morgen går ferden til Pyreneene – og fjellturer! Topper opp mot 3.400 meter er ikke å forakte. Avslutter selvsagt med Pinxosbarer i San Sebastian, noe som anbefales på det sterkeste. Mye bedre enn slappe tapas. En munnfull per bar – så videre til neste. En Danmarkstur blir det også tid til.

– Hva er ditt beste sommerminne?

– Oj, her er det mange å ta av. Tror vi går tilbake til barndommen i Leksvik i Nord-Trøndelag. De få dagene i året Trondheimsfjorden var isfri badet vi hele dagen, mamma serverte egenplukkede jordbær med fløte på og vi brukte Nivea hudkrem som solbeskyttelse – totalt uten faktor.

– Favoritt-is gjennom tidene?

– En gang i tiden het isen Krone-is, fordi det sa noe om hva den kostet. Som du allerede har gjettet, snakker vi om jordbærvarianten. Nam.

– Nevn en bransjeperson å se opp for i fremtiden

– Når du er modig nok til å kalle byrået ditt Frank & Dick, fortjener du all omtale i verden. Dernest er Ludvik Høeg-Krohn en både dyktig og veldig hyggelig kar. På kort tid har han bygget opp et flott digitalt markedsføringsbyrå som straks er 20 ansatte.

– Uten å nevne noe fra ditt eget byrå, hva er den beste kampanjen du har sett til nå i år?

– Apples 40 sekunders kampanje «Relax, its iPhone – RIP Leon» er genial. Enkel, direkte, lavmælt, men samtidig emosjonell, dyp og humoristisk. Hvordan få fram unike produktegenskaper uten å snakke direkte om de. Så gjorde den vel omtrent rent bord i Cannes også. Bravo!

– Hva er ditt beste råd til unge som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Ikke var redd for å gjøre feil. Ikke var redd for folk som er mye eldre enn deg, de kan ikke nødvendigvis mer enn deg. Vær modig, ta sjanser, kom deg ut av komfortsonen. Det skal være der magien befinner seg.

– Du må være med i et realityprogram. Hvilket velger du, og hvorfor?

– 71 grader Nord er den eneste serien jeg følger med på. Et genialt konsept, med vår utrolig vakre natur som utgangspunkt og ramme. Så masse folk med sterk personlighet. Ofte genialt god casting, vakker filming og folk som byr på seg selv. Alltid vært en drøm å delta. Hadde blitt parkert i første motbakke, men lov å drømme.

Powered by Labrador CMS