Daglig leder Kaare Øystein Trædal OG NY KUNDEDIREKTØR I try dig Torgeir Micaelsen.

Torgeir Micaelsen er ny kundedirektør i TRY Dig

– Føles som «å komme hjem», sier Micaelsen.

Publisert Sist oppdatert

TRY Dig styrker ledergruppen i selskapet og ansetter Torgeir Micaelsen som ny kundedirektør.

– Samfunns- og politisk forståelse går sjelden av moten. Men kombinerer du dette med teknologisk- og forretningsmessig forståelse, kommer man etter mitt syn lengre, sier Micaelsen i en pressemelding torsdag.

Hjemme igjen

Han er i dag partner og seniorrådgiver i TRY-husets kommunikasjon- og rådgivningsselskap TRY Råd og styreleder i TRY Pluss. Han har tidligere bakgrunn som stortingsrepresentant og grunder av innovasjons- og rådgivningsselskapet Aktiver.

– Jeg må vel innrømme at jeg i perioder har jobbet mer med digitale prosjekter på TRY-huset enn stillingsbeskrivelsen i TRY Råd skulle tilsi. Sånn blir det gjerne når stadig flere av kundeprosjektene blir digitale og tverrfaglige og teknologi-interessen har vært over gjennomsnittet i mange år. Det er kanskje ikke vanlig at tidligere stortingspolitikere innehar kommersielle stillinger innen tech- design og digital handel, men for min del føles dette som «å komme hjem».

En pådriver for etableringen

Try Dig ble startet i august 2020 under navnet Try Pearl som et samarbeid mellom Try og Pearl Group innen digital handel og tjenesteutvikling.

– Da vi etablerte TRY Dig for 2 år siden, var det med et helt klart bakteppe: Det var behov for et tverrfaglig, integrert rådgivermiljø som kunne rådgi i skjæringspunktet mellom forretning, markedsføring, digitale tjenester og data og som i tillegg kunne kombineres med TRY-husets unike, kreative kraft. TRY Dig har med andre ord et enormt potensial. Og på knappe to år har vi allerede etablert TRY Dig tydelig i markedet, sier daglig leder Kaare Øystein Trædal.

Og legger til:

– Sammen med flere andre, var Torgeir pådriver for etableringen av TRY Dig, og nå er jeg glad for at han skal bidra til til ytterligere skalering av selskapet. Det er lite som trigger meg mer enn å identifisere, utvikle og implementere digitale prosjekter som tilrettelegger for vekst, gode kundeopplevelser og økt lønnsomhet for TRY-husets kunder.

Selv om Micaelsen nå får et kommersielt hovedansvar for utviklingen av TRY Dig sin kundeportefølje, skal han fortsatt jobbe bredt med tverrfaglige kundeprosjekter på TRY-huset samt følge opp et utvalg nøkkelkunder i TRY Råd.

Powered by Labrador CMS