Kommunikasjonsrådgiver i Corporate Relations for Statkraft, Anders Berg-Hansen, håper å få dra på hytta til Svigers i Valdres i påsken.

PÅSKEPRATEN:

Anders mener alle kommunikasjonsfolk burde elske kryssord

I påsken skal han løse kryssord og kose seg med Barack Obama på øret.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

KOM24 har stilt fem spørsmål til ei rekke folk i kommunikasjonsbransjen om kva dei skal gjera denne påsken, kva dei vil vil anbefala andre å kosa seg med denne påsken og kva som er det mest morosame dei har opplevd på jobben.

Andre påskedag er det kommunikasjonsrådgiver Anders Berg-Hansen i Statkraft som svarer på påskepraten.

Hva skal du gjøre denne påsken?

– I utgangspunktet skal jeg på Valdres-hytta til svigers og en tur til foreldrene mine i Porsgrunn, men det gjenstår å se hva som lar seg gjøre under gjeldende smittevernregler.

Hvilke medier/serier/podkaster/innhold vil du anbefale andre å konsumere i påsken?

– Jeg har nettopp begynt å høre Barack Obamas selvbiografi som lydbok og kommer sikkert til å bruke hele påsken på denne. Faktisk er det Obama som leser selv! På TV burde alle se «It’s a sin». Den handler om AIDS-epidemien og er kanskje ekstra interessant siden vi står midt i en pandemi. Ellers er påsken høytid for oss som har kryssord som guilty pleasure. Alle som jobber med kommunikasjon burde elske kryssord, egentlig.

Tine har fått kjeft etter at de i år har valgt å droppe påskekrimmen på melkekartongen, til fordel for et digitalt påskeunivers. Hva tenker du om det?

– For mange handler påsken om å legge bort mobilen og slappe av på en hytte uten dekning. Da forstår jeg de som blir skuffet når de kun ser en QR-kode på kartongen. Noen typer kommunikasjon er fortsatt best på analoge flater. Samtidig må vi vel slå fast at internett er kommet for å bli, og jeg tviler ikke på at digital påskekrim også kan funke bra.

Hva er det morsomste du har opplevd på jobb?

– Koronaåret har ikke vært spesielt morsomt, men for meg og mine kolleger har høydepunktet vært lanseringen av kampanjen «Framtiden bestemmer». Den er utviklet sammen med Kitchen, og det er den største kampanjen vi har gjort. Foreløpig har resultater og tilbakemeldinger vært veldig positive!

Hvordan blir resten av kommunikasjonsåret?

– For meg som jobber i et internasjonalt selskap med virksomhet i 17 land, vil året preges av mye internkommunikasjon. Behovet for god internkommunikasjon er blitt større under pandemien. Nå må vi planlegge hverdagen etter pandemien – den nye normalen – og ta med oss det beste av det vi har lært fra dette veldig spesielle året. Det blir også interessant å se hva som blir standarden for fremtidens events.

Powered by Labrador CMS