– Vi har virkelig sett viktigheten av å satse på sosiale medier.
– Vi har virkelig sett viktigheten av å satse på sosiale medier.

– Uklarheten rundt koronaregler, karantenehotell og koronasertifikat vil jeg si har vært ganske flaut

«Idyll» av Postgirobygget er en låt som fortsatt gir Elisabeth Beeder sommerfølelse.

Publisert

I «Sommerpraten» stiller KOM24 en rekke personer i kommunikasjonsbransjen spørsmål om hva de gjør i sommer. I tillegg får vi høre litt om hvilke tabber vedkommende selv har gjort på jobb og hvilke råd de vil gi andre som ønsker lykkes i bransjen.

Neste person ut er some-spesialist Elisabeth Beeder i iTarget.

– Hva gjør du i sommer?

– Det blir en ny sommer her i Norge med (forhåpentligvis) masse sol, grilling og bading. Jeg skal også en tur til Dyreparken i Kristiansand for aller første gang i mitt 25 år lange liv. Det gleder jeg meg veldig til!

– Hvilken låt gir deg mest sommerfølelse?

– Jeg er veldig glad i allsang på varme sommerkvelder, så jeg må nok være litt basic og velge klassikeren «Idyll» av Postgirobygget.

– Hvordan oppsummerer du 2021 i kommunikasjonsbransjen så langt?

– 2021 har vært et spennende år! Vi har virkelig sett viktigheten av å satse på sosiale medier, og hvilke bedrifter som har hatt suksess med åpning etter å ha vært stengt lenge - nettopp på grunn av dette.

– Hvilken bransjeperson har imponert deg i år?

– Kan jeg må si teamet mitt i iTarget? Alle har stått på selv om vi har møtt på motgang. Vi er fortsatt en liten bedrift, og jeg er så stolt over alt vi har oppnådd. Jeg ser frem til å fortsette å lede sosiale medier-avdelingen fremover og finne enda flere stjerner.

– Hva er årets flause til nå?

– Kommer ikke på en spesifikk flause, men all forvirringen og uklarheten rundt koronaregler, karantenehotell og koronasertifikat vil jeg si har vært ganske flaut.

– Hva er den største tabben du har gjort på jobb?

– Nå har jeg vært i jobben min i ca. et år, så har heldigvis ikke hatt så mange store tabber enda. Men, det har hendt at jeg har lagt inn feil dato på poster til Instagram og Facebook. Det gjelder å holde tungen rett i munnen når du jobber med innholdsproduksjon.

– Hva er ditt beste råd til en som ønsker å lykkes i kommunikasjonsbransjen?

– Bruk tid på å studere bransjen og følg med på utviklingen. Sosiale medier er jo noe som er i kontinuerlig endring, så her gjelder det å følge med i timen for å få med seg nye trender og smarte verktøy.

Du må også ha troen på deg selv, og være villig til å lære av de flinke folkene rundt deg. Du kommer ikke langt i kommunikasjonsbransjen ved å sitte på bakbeina, så prøv å finne muligheter og bare hopp i det!

Powered by Labrador CMS