Folk med vonde bunadssko fikk tilbud om å bytte på 17. mai.

Gaitline og Bureau bisto folk med nye sko på nasjonaldagen

Den norske skoprodusenten Gaitline fronter seg selv som «The World’s Most Supportive Shoe.» Det ville de bevise på selveste nasjonaldagen.

Publisert

Gjennom våren har byrået Bureau jobbet med nytt kommunikasjonskonsept og visuelt uttrykk for Gaitline.

– Det er ikke bare et kreativt konsept, men en ny retning og et løfte for selskapet vårt, sier markedssjef Stine Gylterud i en pressemelding.

– Gaitline skiller seg fra andre sko på grunn av såleteknologien. Men vi har slitt med å få frem hva det egentlig betyr for folk. Det har vi endelig ord for. Vi konkurrerer ikke mot joggesko på fart, men på utholdenhet i hverdagen.

I april rullet Gaitline ut konseptet og det visuelle uttrykket i egne og sosiale kanaler, utendørs, samt i utvalgte sports- og skobutikker. Resultatene har ikke latt vente på seg.

– I alle segmenter ser vi en 3-sifret vekst. På et tidspunkt gikk lageret tomt for sko, men heldigvis er påfyll på vei, og snart er alle hyller fulle igjen, sier Gylterud. 

– I tillegg til salgsrekordene opplever vi at konseptet gjør det mye enklere å posisjonere oss mot konkurrentene nå. Vi tør å ta mye mer plass og være relevante. Som på 17. mai.

På nasjonaldagen ville skoprodusenten nemlig bevise at de er akkurat så støttende som de sier:

– Er det én dag føttene lider, så er det på 17. mai, utdyper kreativ rådgiver Snorre Martinsen. Derfor teamet vi opp med Foodora og åpnet en egen Gaitline-butikk i appen deres. Sånn at behagelige sko kunne bli levert dit de trengtes mest. Til skolegården, på uteserveringen eller en parkbenk.

Kl 14 gikk kampanjen live på Aker Brygge og Nationaltheatret stasjon. Foodora merket overveldende trafikk og det var flere som benyttet seg av tilbudet om å bytte sko.

– Den siste leveransen fra Foodora var kl 23.40, så vi har definitivt hjulpet noen hjem – eller til dansegulvet, avslutter Snorre Martinsen i Bureau.

Powered by Labrador CMS