Årets jury består av åtte stykker nøye utvalgte personer for å sikre en god blanding av eksperter og PR-personligheter innen ulike områder.

Dette er årets jury i Nordic PR Awards

Prisutdelingen har som mål å anerkjenne og hylle organisasjoner for deres enestående PR- og kommunikasjonsarbeid og resultater.

Publisert

Mynewsdesk kan endelig presentere medlemmene av ekspertjuryen i årets Nordic PR Awards. 

Årets jury består av åtte stykker nøye utvalgte personer for å sikre en god blanding av eksperter og PR-personligheter innen ulike områder. Medlemmene er også valgt for å passe godt sammen med årets kategorier i prisutdelingen. Dette innebærer at juryen blant annet består av alt fra eksperter på krisekommunikasjon og måling av PR, til tidligere vinnere av Nordic PR Awards.

Nytt for året er både et høyere antall jurymedlemmer og en utpekt juryformann: Åsa Blomberg. Åsa er markeds- og kommunikasjonssjef i Myrorna, Sveriges eldste bruktbutikkjede for klær og møbler. Med bakgrunn som en av grunnleggerne av PR-byrået Manifest PR, og har lang erfaring av både strategisk og operativ PR. Hun er en erfaren leder med bred kompetanse, og en perfekt kandidat for å lede årets jury.

– Det er en ære å innta rollen som juryformann og få jobbe sammen med en så fantastisk gruppe bestående av bransjeledere som alle kommer inn og bidrar med sine unike perspektiv. Jeg gleder meg til å få løfte fram og feire fremgangsrike innsatser innen PR og kommunikasjon sammen med resten av juryen, sier Blomberg i en nyhetsmelding. 

Nytt for året er både et høyere antall jurymedlemmer og en utpekt juryformann: Åsa Blomberg.

Ekspertpanelet Åsa skal lede består av følgende:

Hampus Knutsson, ekspert på krisekommunikasjon og grunnlegger av krisekommunikasjonsbyrået Wings PR basert i Stockholm.

Jesper Anderssen, kommunikasjonsmålingsekspert og strategisk rådgiver, internasjonal taler og medlem av AMEC – the international Association for the Measurement and Evaluation of Communication.

Hilde Tunge, seniorrådgiver på Apriil PR, med ekspertise innen samspillet mellom strategi, PR og innhold.

Adam Karseland, PR-sjef på Mynewsdesk og tidligere PR-konsulent, med flere års erfaring fra strategisk og operativt PR-arbeid.

Matilda Adelborg, pressesjef i Bring Sverige og Danmark, og tidligere vinner av Nordic PR Awards-prisen «PR Personality of the Year» som presseansvarlig for Blocket.

Matilda Wiechel, aktivisme- og kommunikasjonssjef for The Body Shop Sverige og Danmark, og fjorårets vinner av «Purposeful PR» i Nordic PR Awards.

Tale Olivia Henningsen, kreativ leder i Fargeriker, og vinner av fjorårets «Newsroom of the Year Norway» i Nordic PR Awards.

– Nordic PR Awards er en konkurranse som anerkjenner og hyller den strategiske tankegangen og kreativiteten bak fremgangsrikt PR-arbeid. Hvert enkelt medlem av året jury kommer inn med bred erfaring, innovasjon og et skarpt øye for effektfulle kommunikasjonsstrategier. Jeg er helt trygg på våre evner til å identifisere og løfte det PR-arbeidet som har hatt en påvirkning på bransjen og/eller samfunnet, sier Blomberg.

Powered by Labrador CMS