– Dette er et tydelig bevis på at vi, sammen med våre kunder, utvikler digitale produkter og tjenester som er ledende på verdiskaping og innovasjon, sier CEO i NoA Ignite, Kristine Bjørnstad.

NoA Ignite inntar Fast Companys liste over verdens mest innovative selskaper

Kaprer sterk plassering innen design.

Publisert

– Dette er et tydelig bevis på at vi, sammen med våre kunder, utvikler digitale produkter og tjenester som er ledende på verdiskaping og innovasjon, sier CEO i NoA Ignite, Kristine Bjørnstad, i en pressemelding.

Det digitale kompetansehuset NoA Ignite inntar den prestisjetunge årlige listen til Fast Company over verdens mest innovative selskaper. Listen ble offentliggjort torsdag.

Fast Company er et anerkjent amerikansk magasin som har fokus på teknologi og design.

Øverst på topp 50 listen troner Open AI, McDonald’s og Airbnb, og i kategorien design, inntar NoA Ignite en sterk sjuende plass.

– Må ha større ambisjoner

Årets liste fremhever bedriftene som er i front innenfor sine respektive bransjer, og setter standarden for morgendagens løsninger. I tillegg til verdens 50 mest innovative selskaper, blir 540 organisasjoner anerkjent på tvers av 54 sektorer og regioner.

Videre i meldingen heter det at NoA Ignite har tatt aktive grep for å kunne gå fra tilskuer til deltager på den globale arenaen for digital innovasjon. Og at de nå har en tydelig ambisjon om å utfordre bransjen på hvordan et digitalt konsulentselskap bør jobbe med oppdragsgivere over tid.

– Som bransje må vi ha langt større ambisjoner om å være med å løse de virkelig store globale utfordringene. Da sikter jeg både til oss som representerer et digitalt konsulentmiljø og organisasjoner og bedrifter ellers.

Bjørnstad tror det skyldes den skandinaviske kulturen som er åpen, direkte og likestilt – som gjør at vi tilnærmer oss teamarbeid med en unik innstilling sammenlignet med mer konservative samfunn.

– Og alle som jobber med digitalt vet at kreativ problemløsing får best vilkår i reelle tverrfaglige team.

Alle har en ting til felles

«Worlds Most Innovative Companies» er Fast Company sin signatur-franchise og en av deres mest etterlengtederedaksjonelle satsninger hvert år. Her er det Fast Company sine redaktører og skribenter som leter etter selskaper og vurderer alle nominasjoner de mottar gjennom søknadsprosessen.

Listen fra Fast Company har ingen landegrenser og tar for seg alle sektorer av en global økonomi.

– Årets liste samler noen av de mest banebrytende selskapene som endrer verden vår hver eneste dag, fra arvede organisasjoner som McDonald's til oppstartsbedrifter som MrBeast og institusjoner som NASA. Alle på denne listen gjør noe helt unikt annerledes, men de har alle en ting til felles: innovasjon, sier redaktør i Fast Company, Brendan Vaughan.

Flere prosjekter ble trukket fram

I løpet av de siste 18 månedene har NoA Ignite vært med å innovere en rekke digitale produkter og tjenester for kunder som blant andre Ruter, Aker BP, NFF og Bufdir. Noen av prosjektene som Fast Company trakk frem er:

  • Ung.no: Juryen skriver at «DigiUng» kan vise til konkrete resultater med helhetlige tjenester og kraftig forbedret brukeropplevelse. Les mer her

  • HUB Ocean Ocean Data Platform: NoA Ignite har vært med å utvikle løsningen som kan brukes av forskere, politikere og andre beslutningstagere for å ta fakta baserte avgjørelser som kan komme havets helse tilgode. Les mer her

  • Aker BP: NoA Ignite har levert UX-design og prototype av løsningen Chemical Advisory Tool(CAT). CAT er et operativt verktøy for forvaltning av kjemikalier i oljeproduksjon. Applikasjonen er bygget på Cognite Data Fusion (CDF) som samler data fra siloer og gjør de tilgjengelig gjennom sin plattform. Les mer her

  • WARD 24/7 AI system som hjelper sykehus med å måle og følge vitale data hos pasienter i real time via en brukervennlig app. Les mer her

  • Vestre Viken sin «Videoløsning for 113»: Inntil nylig var innringere til 113 avhengig av å finne de rette ordene for å forklare en nødsituasjon. Nå kan store deler av Norges befolkning bruke kameraet på mobilen. I 2022 har løsningen vært med å redusere unødvendig bruk av ambulanser 172 ganger, nødbil 30 ganger og helikopter 24 ganger. Operatørene rapporterer om at 92 prosent av videosamtalene har stor effek. Les mer her

Powered by Labrador CMS