Etter fem år med Ocean Outdoor tar nå Bauer Media Outdoor over driften av reklameflatene på landets mest trafikkerte bussterminal.

Bauer vant reklamerettighetene på Oslo Bussterminal

43,8-millionerskontrakt gir reklamegiganten kommersiell kontroll på ett av Norges travleste knutepunkt.

Publisert Sist oppdatert

Bauer Media Outdoor har sikret seg full kontroll over reklameflatene på landets største bussterminal.

Kontrakten er verdt 43,8 millioner kroner og gjelder i fem år, med mulighet for to års forlengelse.

Det var bare to tilbydere i konkurransen: Bauer og Ocean Outdoor, som har hatt kontrakten siden 2020.

Thomas Haave, CEO i Ocean Outdoor, ønsker ikke å kommentere utfallet. 

Bauer gikk seirende ut og får nå ansvaret for både drift, vedlikehold og formidling av reklame på hele terminalområdet.

Avtalen omfatter blant annet digitale flater inne og ute, LED-skjermer og ulike markedsplasser.

Dagens løsninger skal gradvis oppgraderes i samarbeid med oppdragsgiver, og Bauer får også mulighet til å foreslå og investere i nye konsepter.

Oslo Bussterminal har over 6,7 millioner årlige besøkende, og er dermed blant Norges mest attraktive områder for utendørsreklame.

Markedsgiganten JCDecaux valgte å ikke levere tilbud i konkurransen.

– Hva skal jeg si til det da? Jeg tror vi bare kan si at vi valgte å ikke delta etter en totalvurdering, sier administrerende direktør Gisle Holst Roness til KOM24.

På spørsmål om det var noe ved konkurransegrunnlaget som gjorde oppdraget uaktuelt, svarer han:

– Det vil jeg helst ikke gå inn på, men vi valgte å stå over denne gangen.

Kontrakten er inngått med Vaterland Bussterminal AS, som er heleid av Akershus kollektivterminaler FKF.

Rettelse: I en tidligere versjon av saken ble det oppgitt at tilbyderne var Bauer Media Outdoor og Prego Media. Prego Media ble kjøpt opp av Ocean Outdoor i 2019. 

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS