Jonas Gustafsson, administrerende direktør Allente.

Allente dropper Publicis – går til Dentsu

Har valgt nytt mediebyrå.

Publisert

– Vi ønsket et innsikts- og datadrevet byrå som tenker «digital first», og som har et helhetlig perspektiv på hele kundereisen. Vårt varemerke er fortsatt relativt nytt, og vi opererer i en konkurranseutsatt bransje. Her trengte vi noen som forstod og kunne møte våre spesifikke behov – både i Sverige, Norge, Danmark og Finland, sier Caroline Størmer-Nilsen, nordisk markedsdirektør i Allente, i en pressemelding.

Det skriver Dagens Media.

Allente er en nordisk TV-distributør.

Selskapet ble etablert 5. mai 2020, som følge av en fusjon mellom Canal Digital og Viasat Consumer. Fusjonen ble planlagt året før, men ble først godkjent av EU på denne datoen.[2] Selskapet er eid 50/50 av Telenor (som eide Canal Digital) og Viaplay Group (som eide Viasat).

Selskapet har hovedkontor i Oslo og Stockholm, og har nærmere 400 ansatte fordelt på syv kontorer i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

Oppdraget for Allente skal ledes av et nordisk team med representanter fra Dentsu i Sverige og Norge. I de fleste markeder skal oppdraget håndteres av Dentsu X, mens Carat har ansvar for medieplanlegging og mediekjøp i Norge.

– I Allente ser vi en drømmekunde som konstant utfordrer seg selv og streber etter en ultimat kundeopplevelse og å levere den beste underholdningen på den måten kundene ønsker, sier Andreas Monberg, byråsjef i Dentsu X Sverige, i pressemeldingen.

Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no

Powered by Labrador CMS