Vant årets sponsorat: – Dette skal vi bygge videre på
Maarud, Viaplay og Publicis Starcom kunne juble på Gullskjermen.
(Deichman Bjørvika, Oslo):
– Dette var kjempegøy. Og ikke minst veldig gledelig å vinne for et nydelig samarbeid med Starcom og Viaplay, sier Annette Eidesen, merkevaresjef i Maarud, til KOM24.
De tre tok førsteplassen i kategorien «årets sponsorat» på prisutdelingen Gullskjermen. Det ble i alt delt ut priser i seks kategorier.
Fotball og potetgull
Maarud har satset hardt på Viaplays Premier League-sendinger, og snacksprodusenten får eksponering på flere ulike måter når det norske folk benker seg ned foran skjermen for å se lag som Liverpool, Manchester United og Arsenal spille fotball.
– Vi har fått integrert merkevaren vår så godt inn i produktet som Viaplay og Premier League tilbyr. Det er vi veldig fornøyd med. Potetgull og fotball gir et veldig bra utgangspunkt, sier Annette Eidesen.
Juryens begrunnelse var full av lovord.
«Prisen går til en annonsør som både har valgt et høyrelevant sponsorat for sin merkevare, samt utnyttet potensialet i sponsoratet til det fulle. Med bruk av sponsorvignetter, reklamefilmer, sponsede redaksjonelle innslag, konkurranser samt aktivering i butikk, har annonsøren skapt helsprøe øyeblikk og skapt en link mellom produkt og sponsorat som passer som «hånd i pose». Noe som igjen har ført til imponerende resultater», sto det i begrunnelsen.
– Trodde dere at dere skulle vinne?
– Vi håpet det, men vi konkurrerte jo med mange andre flinke folk og gode løsninger. Men vi har klart å ta sponsoratet ut av fotballkampen til butikk og flere andre kanaler. Så vi mener dette er et helhetlig og sterkt sponsorat, sier Eidesen.
Fortsetter
Det er fortsatt lenge igjen av Premier League-sesongen, og Maarud har ikke tenkt å stoppe her.
– Hvordan bygger dere videre på dette?
– Vi har allerede begynt å tenke på hva vi skal gjøre neste sesong. Vi skal gjøre mer av det vi vet fungerer, men også bygge videre på konseptet. Hvis vi klarer å være relevante, klarer vi også å engasjere publikum, sier Amanda Feingold, Head of Broadcast team i Publicis Starcom.
Prisen ble overrakt av et kjent TV-fjes, Viaplays Pål Gordon Nilsen. Det var en fullsatt sal på Deichman Bjørvika.
– Hva slags konkrete resultater har dere sett av dette sponsoratet?
– Vi ser tydelig at snacks og fotball fungerer sammen, og vi har sett et klart salgsløft. Vi ser effekt, både på differanser og på salg, sier Eidesen fra Maarud.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no