– Etter 19 år i byrå var det på høy tid at jeg utfordret meg selv til å utvikle meg videre, og denne gangen på kundesiden, sier Tina Tharaldsen.
– Etter 19 år i byrå var det på høy tid at jeg utfordret meg selv til å utvikle meg videre, og denne gangen på kundesiden, sier Tina Tharaldsen.

Tina Tharaldsen går fra Iteo til NFM Group: Ville aldri gått til et annet byrå

Er utnevnt som Iteos tredje æresmedlem: Døren er alltid er åpen.

Publisert

Tilbake i 2011 var hun med på å etablere B2B-byrået Iteo, sammen med Andreas Thue og Brit Ingvild Holmen. Tharaldsen har vært partner og senior kommunikasjonsrådgiver i byrået som nylig flyttet inn i splitter nye lokaler i Økern Portal. I slutten av forrige uke forlot hun Iteo-eventyret og flyttet over til NFM Group i Ski.

– Det var ikke lett å forlate Iteo og Andreas Thue. Vi har jobbet sammen de siste 17 årene og det er ingen andre jeg har lært mer av enn ham. Iteo-tiden har vært den mest lærerike i min karriere, forteller Tina Tharaldsen til KOM24.

Lyttet til eget råd

I Iteo hadde hun blant annet ansvaret for rekrutteringer til byrået som startet som et PR-byrå, og underveis utviklet seg til et B2B-byrå, slik vi kjenner det i dag.

– Det har vært fantastisk spennende å få være med å bygge opp noe helt fra starten av, og særlig ansvar for rekruttering. Det har tillatt meg å ansette folk med kompetanse jeg selv ikke hadde, noe som har gitt meg en unik bredde innenfor markedsføring og kommunikasjon.

Som rådgiver har det til tider fristet å kjenne på eierskapet.

– Som konsulent og rådgiver er man alltid ekstern, og jeg kjente at det kunne være fint å få oppleve kundesiden en gang i livet. Selv om jeg har drevet med kampanjer og jobbet med fantastisk dyktige folk, er det noe med eierskapet man føler når man er i rollen som markedssjef eller lignende.

Også har hun fulgt et av sine egne råd.

– Jeg har alltid sagt til kollegaer at man må tørre å utfordre seg selv, og alltid være i utvikling. Og etter 19 år kom jeg til det punktet hvor jeg måtte lytte til mitt eget råd der jeg utfordrer meg selv til å utvikle meg videre, og denne gangen på kundesiden.

Iteo-døren står alltid åpen

Nå er hun det tredje æresmedlemmet i Iteo, sammen med Erik Eskedal og Brit Ingvild Holmen.

– Det er en stor ære! Det betyr at jeg holdes oppdatert og inviteres til alle fester i byrået slik at jeg kan holde kontakten med alle som jobber der. Også betyr det at døren alltid er åpen – og det er en fin følelse å vite at man alltid kan komme tilbake.

Iteos suksess og posisjon i dagens marked, gjorde det lettere for Tharaldsen å dra.

– Vi har vunnet priser, utviklet byrået til å være en ettertraktet samarbeidspartner og arbeidsplass, og vi har en kundeliste som viser hva slags status Iteo har. Hører du at jeg fortsatt sier «vi»? Iteo kommer alltid til å være hjertebarnet mitt, og jeg kunne aldri gått herfra til et annet byrå – da hadde jeg heller blitt værende. Men nå har jeg funnet en annen match, og ser virkelig fram til fortsettelsen.

– Det var full klaff

Med snart 20 års erfaring innen PR, markedsføring, rådgivning og strategisk kommunikasjon, trer hun inn i rollen som markedsdirektør i NFM Group, der hun tar over rollen til Mads E. Larsen.

– NFM Group et norsk konsern med en fascinerende historie og imponerende vekst i flere markeder. Det er også et konsern med fokus på innovasjon og utvikling, med ambisjoner om å bli ledende innen personlig beskyttelsesutstyr for forsvar og politi på det globale markedet. Å kunne bli en del av et konsern med et formål om å beskytte de som beskytter oss, spesielt i disse tider, er absolutt noe som appellerer til meg.

I løpet av karrieren har hun fått lang erfaring som rådgiver og har jobbet med både lokale og internasjonale B2C- og B2B-kunder innen en rekke forskjellige bransjer som teknologi, energi, eiendomsutvikling, bygg- og anlegg, mobilitet og luftfart.

– En av kriteriene for et jobb-bytte var at selskapet var en god match, både personlig og profesjonelt, og med et formål som gir mening. Der var det full klaff mellom NFM og meg.

Ambisiøs satsing

Tharaldsen skal lede et markedsteam med ansvar for markedsføring av hele NFM Group.

– Jeg er også enig i retningen NFM har valgt for markedsføringen. Konsernet har en ambisiøs satsing på markedsføring for å fortsette å bygge brand og styrke posisjon i alle markeder. Jeg ser fram til å bli bedre kjent med både bransjen, selskapet og de ansatte, og se hvordan jeg på best måte kan bidra til å støtte selskapets mål og ambisjoner.

Larsen som går inn i rollen som konserndirektør strategi & business support, og sier de er heldige som får Tina på laget.

– Med sin omfattende bakgrunn innen strategisk markedsføring og sin internasjonale erfaring vil hun bidra med å forsterke merkevaren NFM ytterligere.

Powered by Labrador CMS