F.v. Madeleine Vehre Navekvien, Fredrik Bøe Saltbones, Alexander Wie Flaa og Morten Kristiansen.
Foto: Iteo
Iteo henter fire nye erfarne rådgivere til Økern Portal
Rekrutterer fra Schibsted Partnerstudio, KPMG, Bufetat og Loop Media.
– Med dette har vi tatt imot 12 nye rådgivere så langt i år. Vi anser oss selv som vinnerne på sommerens overgangsmarked i byrå-Norge, sier daglig leder i Iteo, Andreas Thue i en pressemelding torsdag.
De fire nyansatte er på plass i Økern Portal fra 1. september og vil blant annet styrke Iteo innen teknologi, innholdsmarkedsføring, lyd- og bildeproduksjon, samfunnsansvar og strategisk rådgivning.
Kommer hjem og god timing
Madeleine Vehre Navekvien returnerer til Iteo etter fem år. Hun trer inn i rollen som senior kommunikasjonsrådgiver, og tar med seg erfaring fra kundesiden, blant annet fra Obos og Bufetat.
– Iteo er spennende kunder, humor og godt humør, samt et støttende fellesskap der kollegaer og ledere virkelig bryr seg. Iteo er et godt sted å være, og nå var det på tide å komme hjem, sier Navekvien.
Daglig leder i Iteo, Andreas Thue, synes det er fantastisk når tidligere «Iteo-ere» vender tilbake.
– For meg er det like stort hver gang en kollega velger å komme hjem. Madeleine er en gledesspreder, og en utrolig dyktig rådgiver. Hun er en ekte Iteo-er, og jeg gleder meg veldig til å ønske både henne og våre tre andre, nye kolleger velkommen.
Alexander Wie Flaa kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i KPMG. Nå blir Alexander senior kommunikasjonsrådgiver i et byrå han lenge har hatt i kikkerten.
– Iteo og jeg har flørtet litt tidligere, uten at timingen var helt på vår side.
Nå passet det derimot bra.
– Iteo har utvilsomt et godt rykte i bransjen på grunn av sin faglige tyngde, men også som følge av den gode evnen til å ta vare på ansatte og kunder. Jeg gleder meg enormt til å komme i gang!
If you can´t beat them, join them
Fredrik Bøe Saltbones har med sin journalistbakgrunn vært innom en rekke redaksjonelle miljøer, deriblant VG, Aftenposten og Aftenposten Junior. Etter ti år i Schibsted og Schibsted Partnerstudio ønsket han nye utfordringer.
– Iteo ble det selvskrevne stedet å sikte seg inn mot. Dette byrået snek seg tross alt inn fra sidelinjen og tok over stafettpinnen fra Schibsted Partnerstudio, ved å vinne «Årets content- og performancebyrå» i 2021. If you cant´t beat them, join them, ler han.
Med erfaring fra både nettavis, papiravis, video, foto og podkast, ser Fredrik frem til å ta i bruk en innholdsrik verktøykasse.
– Særlig har podkast et annonsemarked i stor vekst. Her håper jeg å kunne bidra til at Iteo tar en tydelig posisjon også på dette feltet.
Vinn-vinn
Morten Kristiansen har bakgrunn som journalist og redaktør for blant annet Computerworld, magasinet IT-bransjen, IDG.no og Kapital. De siste ti årene har han jobbet som innholds- og kommunikasjonsrådgiver i sitt eget gründerselskap, Loop Media Norge. Nå ønsket han seg en mer variert hverdag i et større, kreativt og lærende miljø.
– Byrå ble dermed svaret, hvor Iteo har utmerket seg som et rendyrket og flere ganger prisbelønt B2B-byrå. Jeg liker å sikte høyt, og gikk for gull. Det lønte seg, sier han.
Morten har omfattende B2B-erfaring og bransjekunnskap fra flere sektorer, deriblant fra teknologi, finans, eiendom og byggevarehandel, noe som samsvarer svært godt med Iteos eksisterende kundeportefølje.
– Vi er derfor utrolig fornøyde med å få Morten med på laget. Hans lange erfaring og brede kompetanse vil utvilsomt berike Iteo og komme til god nytte for kundene våre, sier Thue.
– I et arbeidsliv hvor voksne mennesker, tross høy kompetanse, kan finne det utfordrende å bytte beite, ble jeg møtt med åpne armer hos Iteo. Det vitner om en klok kultur med plass og behov for både unge fremadstormende og voksne tungvektere, som i fellesskap leverer det beste for kundene. Klart jeg gleder meg, avslutter Kristiansen.