F.v. Madeleine Vehre Navekvien, Fredrik Bøe Saltbones, Alexander Wie Flaa og Morten Kristiansen.

Iteo henter fire nye erfarne rådgivere til Økern Portal

Rekrutterer fra Schibsted Partnerstudio, KPMG, Bufetat og Loop Media.

Publisert

– Med dette har vi tatt imot 12 nye rådgivere så langt i år. Vi anser oss selv som vinnerne på sommerens overgangsmarked i byrå-Norge, sier daglig leder i Iteo, Andreas Thue i en pressemelding torsdag.

De fire nyansatte er på plass i Økern Portal fra 1. september og vil blant annet styrke Iteo innen teknologi, innholdsmarkedsføring, lyd- og bildeproduksjon, samfunnsansvar og strategisk rådgivning.

Kommer hjem og god timing

Madeleine Vehre Navekvien returnerer til Iteo etter fem år. Hun trer inn i rollen som senior kommunikasjonsrådgiver, og tar med seg erfaring fra kundesiden, blant annet fra Obos og Bufetat.

– Iteo er spennende kunder, humor og godt humør, samt et støttende fellesskap der kollegaer og ledere virkelig bryr seg. Iteo er et godt sted å være, og nå var det på tide å komme hjem, sier Navekvien.

Daglig leder i Iteo, Andreas Thue, synes det er fantastisk når tidligere «Iteo-ere» vender tilbake.

– For meg er det like stort hver gang en kollega velger å komme hjem. Madeleine er en gledesspreder, og en utrolig dyktig rådgiver. Hun er en ekte Iteo-er, og jeg gleder meg veldig til å ønske både henne og våre tre andre, nye kolleger velkommen.

Alexander Wie Flaa kommer fra stillingen som kommunikasjonssjef i KPMG. Nå blir Alexander senior kommunikasjonsrådgiver i et byrå han lenge har hatt i kikkerten.

– Iteo og jeg har flørtet litt tidligere, uten at timingen var helt på vår side.

Nå passet det derimot bra.

– Iteo har utvilsomt et godt rykte i bransjen på grunn av sin faglige tyngde, men også som følge av den gode evnen til å ta vare på ansatte og kunder. Jeg gleder meg enormt til å komme i gang!

If you can´t beat them, join them

Fredrik Bøe Saltbones har med sin journalistbakgrunn vært innom en rekke redaksjonelle miljøer, deriblant VG, Aftenposten og Aftenposten Junior. Etter ti år i Schibsted og Schibsted Partnerstudio ønsket han nye utfordringer.

– Iteo ble det selvskrevne stedet å sikte seg inn mot. Dette byrået snek seg tross alt inn fra sidelinjen og tok over stafettpinnen fra Schibsted Partnerstudio, ved å vinne «Årets content- og performancebyrå» i 2021. If you cant´t beat them, join them, ler han.

Med erfaring fra både nettavis, papiravis, video, foto og podkast, ser Fredrik frem til å ta i bruk en innholdsrik verktøykasse.

– Særlig har podkast et annonsemarked i stor vekst. Her håper jeg å kunne bidra til at Iteo tar en tydelig posisjon også på dette feltet.

Vinn-vinn

Morten Kristiansen har bakgrunn som journalist og redaktør for blant annet Computerworld, magasinet IT-bransjen, IDG.no og Kapital. De siste ti årene har han jobbet som innholds- og kommunikasjonsrådgiver i sitt eget gründerselskap, Loop Media Norge. Nå ønsket han seg en mer variert hverdag i et større, kreativt og lærende miljø.

– Byrå ble dermed svaret, hvor Iteo har utmerket seg som et rendyrket og flere ganger prisbelønt B2B-byrå. Jeg liker å sikte høyt, og gikk for gull. Det lønte seg, sier han.

Morten har omfattende B2B-erfaring og bransjekunnskap fra flere sektorer, deriblant fra teknologi, finans, eiendom og byggevarehandel, noe som samsvarer svært godt med Iteos eksisterende kundeportefølje.

– Vi er derfor utrolig fornøyde med å få Morten med på laget. Hans lange erfaring og brede kompetanse vil utvilsomt berike Iteo og komme til god nytte for kundene våre, sier Thue.

– I et arbeidsliv hvor voksne mennesker, tross høy kompetanse, kan finne det utfordrende å bytte beite, ble jeg møtt med åpne armer hos Iteo. Det vitner om en klok kultur med plass og behov for både unge fremadstormende og voksne tungvektere, som i fellesskap leverer det beste for kundene. Klart jeg gleder meg, avslutter Kristiansen.

Powered by Labrador CMS