CARE har hentet ny markedssjef fra Blå Kors, Anne Kjersti Kværner - og vil fremover virkelig jobbe for å sette kvinners rettigheter og likestilling på dagsorden

CARE henter ny markedssjef fra Blå Kors

Har 30 års erfaring å bidra med.

Publisert

Denne artikkelen er over to år gammel.

– I en verden med økende antall humanitære kriser, blir kvinner ofte hardest rammet. Dette er et arbeid som flere i Norge må få kjennskap til og engasjere seg i. Sammen med privatpersoner, organisasjoner og næringsliv skal vi gjøre en forskjell for utsatte kvinner og bekjempe utfordringer knyttet til fattigdom i verden, sier Anne Kjersti Kværner i en pressemelding.

CARE rekrutterer nå flere til både kommunikasjons – og markedsavdelingen. Siste tilskudd er markedsførings- og fundraisingsekspert Anne Kjersti Kværner.

CARE har som mål å øke likestilling mellom kjønnene og styrke kvinners rettigheter. Hjelpeorganisasjonen er en del av CARE International, en av verdens største utviklings- og nødhjelpsorganisasjoner med tilstedeværelse i 104 land.

Kværner er utdannet siviløkonom fra Universitetet i Lund, og kommer senest fra Blå Kors der hun ledet etableringen av selskapet fundraisingarbeidet med gode resultater. Hun har trevde års markedserfaring fra privat næringsliv, og bidratt til å bygge sterke merkevarer, kjeder og konsepter i selskaper som Jotun, Nordic Choice Hotels og Nordic Choice sitt techselskap E-berry.

– Vi er veldig glade for å ha fått en ressurs som Kjersti med på laget. Hennes erfaring med fundraising, merkevarebygging og næringslivssamarbeid vil være viktig i arbeidet med å få flere i Norge til å engasjere seg for likestilling og kvinners rettigheter, sier Kaj-Martin Georgsen, generalsekretær i CARE i pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS