Snap lanserer ny nordisk kampanje
Tirsdag lanserte Snap kampanjen «See you on Snapchat», den aller første pan-nordiske kampanjen ledet av kreatører i Norden.
Det melder de i en pressemelding.
Kampanjen skal løfte frem det som de menerngjør Snapchat unikt: nærhet, autentisitet og ufiltrert innhold – både for kreatører og deres følgere.
– På Snapchat åpner du ikke en feed – du åpner kameraet. Det skaper et rom der man tør å være seg selv, og hvor relasjoner blir sterkere, sier Barbara Wallin, Head of Marketing for Snap i Norden.
– Vi ser en markant vekst i seertid, og våre mest populære creators deler daglig små glimt fra livene sine – akkurat som de er. Det er dette vi ønsker å feire med «See you on Snapchat».
Kampanjen består av korte, egenproduserte videoer fra kreatører i Norge, Danmark, og Sverige, som forteller hva som gjør Snapchat spesielt for dem.
– På Snapchat tørr jeg å vise de små og rare øyeblikkene – også de som kanskje ikke ville fått plass på andre plattformer, sier den danske kreatøren Emilia Silberg.
Blant de norske deltakerne er Anniken Jørgensen, og andre kjente norske profiler som Sebastian Solberg og Markus Rooth.
Mens andre plattformer ofte belønner det iscenesatte, oppmuntrer Snapchat til å vise hverdagen slik den faktisk er. Det skaper sterkere bånd, mer engasjement og gir en unik mulighet til å bygge relasjoner. For annonsører gir dette et solid utgangspunkt for ekte merkevareengasjement – formidlet gjennom kreatører som kommuniserer med høy troverdighet.
Kampanjen «See you on Snapchat» ble lansert i hele Norden på tirsdag, og vil være synlig både på plattformen og i utvalgte medier.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no