Storcash med nytt kommunikasjonskonsept: – Heier på kundene
I samarbeid med Spoon lanserer de nå et kommunikasjonskonsept som skal bygge rollen som proffenes matmarked, hvor kundene håndplukker sine råvarer.
Gjennom tekst og levende bilder skal Storcash løfte frem kundene sine som ekte hverdagshelter i serveringsbransjen.
Her finnes mange små restauranter, foodtrucks, cateringfirmaer og matgründere som jobber hardt for å gi gjestene sine en god opplevelse. Det er disse som nå får stå i sentrum av kommunikasjonen.
– Ofte er det de små og mellomstore restaurantene og gründerbedriftene i serveringsbransjen som jobber hardest for å få virksomheten sin til å gå rundt, men som likevel sjelden får oppmerksomheten de fortjener. Derfor ønsker vi å bruke kundene våre aktivt i kommunikasjonen, sier Ellen Molstad Dale, markedssjef i Storcash, i en pressemelding.
De håper at mer oppmerksomhet rundt kundene vil kunne bidra til at de blir mer synlige i sitt område og lykkes.
– Vi ønsker å styrke posisjonen vår som proffenes matmarked ved å vise frem de gode kundene våre og hvordan de bruker Storcash aktivt som samarbeidspartner.
Bak konseptet står Spoon, med Trickle som ansvarlig for distribusjon. Filmene skal vises på Storcash sin nettside, i tillegg til distribusjon på Meta, programmatiske flater, display og bannere gjennom høsten.
– Dette er en stor og viktig satsing for Storcash og deres kunder, og det er utrolig gøy å få være med på reisen. Vi jobber allerede med mange kunder i Norgesgruppen, og det er ekstra stas å bidra i et prosjekt som retter oppmerksomheten mot restauranter vi selv heier på, sier prosjektleder i Spoon, Pernille Pike Lunder Thorbjørnsen.
Storcash ønsker å videreføre konseptet utover høsten og fremheve flere kunder fra ulike deler av landet.
– Vi skal vise bredden i serveringsbransjen og hvordan de ulike aktørene bruker Storcash som en god samarbeidspartner, sier Molstad Dale.
Byrågruppen bak konseptet mener det gir Storcash en mulighet til å bygge troverdighet gjennom å løfte frem ekte historier fra kundene.
– Vi synes det er ekstra stas at Storcash benytter kommunikasjonen til å løfte frem kundene sine. Det gjør kommunikasjonen både varm og troverdig, sier Lunder Thorbjørnsen.
Har du tips til denne eller andre saker? Kontakt oss på: tips@kom24.no