Forbrukerrådet klager inn Metas «ja eller betal-modell» Klager inn Meta for å tvinge brukerne til å ta valget mellom å tillate bruk av personopplysninger i markedsføring eller betale for å slippe annonser.
Meta trekker søksmålet – Datatilsynet krever 82 millioner kroner fra Meta Meta trekker søksmålet, men ikke kravene.
Forbrukerrådet: – Håper ikke internett blir en eneste stor betalingsmur Fagdirektøren i Forbrukerrådet er tydelig på hva han mener om Metas nye betalingsløsning.
Meta vil merke AI-generert politisk reklame AI-generert politisk reklame på Facebook og Instagram skal nå merkes i USA.
Dette sier mediebyråene om Meta-betaling Carl-Adam Sjölander i OMD sier at de har mistenkt endringen en stund.
Dette sier advokaten om Metas annonse-grep Vebjørn Søndersrød tviler på at nordmenn er villige til å betale for en mer GDPR-vennlig utgave av Facebook.
På tide å gå i livbåten? «Sosiale medier har slått innover oss som en tsunami og endret medielandskapet totalt de siste 10–12 årene. Det har etterlatt et landskap som kanskje ikke ble helt det vi håpet – og det er på tide å engasjere seg i konsekvensene», skriver Morten Micalsen, partner i Atyp.
Meta-betalingen er innført: Dette sier annonsørene Norske annonsører reagerer ulikt på Metas nye betalingsløsning.
Vil en seier for personvernet bety kroken på døra for internett slik vi kjenner det i dag? «Det at Meta nå må endre forretningsmodell, og sannsynligvis gå mot en mer brukerfinansiert løsning, vil medføre konsekvenser for annonsørene», skriver Christian A. Schjelderup.
Jeg betalte 149 kroner for Facebook, så du slipper «Jeg tror ikke Meta har noen interesse av at vi faktisk skal betale for dette», skriver Ole Petter Baugerud Stokke.
Meta har begynt å ta betalt for å bruke Facebook og Instagram – Datatilsynet er bekymret Meta på sin side avviser bekymringene.
Den elleville TikTok-veksten har stoppet helt opp TikTok kom som en kule og fikk alles oppmerksomhet. Men nå har veksten omtrent stoppet opp. Og visste du at folk i Oslo bruker Snap langt mindre enn folk i resten av landet?
Meta reagerer på Datatilsynets vedtak får europeisk støtte: – Urettferdig Mener man overser allerede pågående prosesser.
Derfor kan Pinterest være effektivt i markedsføring: – Veldig undervurdert Thomas Moen er overbevist om at mange flere burde ta i bruk den sosiale plattformen.
– Markedsførere har ikke råd til å overse TikTok De unge entreprenørene har valgt å spesialisere seg i en plattform som mange fortsatt forbinder med dansevideoer.
Var ansvarlig for Metas byråvirksomhet i Norge – nå går han til Clay Skal sette ytterligere fart på veksten til mediebyrået.